Monday, June 13, 2016

no manners

balik dr makan2 kt umah PJ ahad tu..adik aku mmg parking motor dia kt umah aku..tp salunya tak penah jadi apa2..tp mlm tu time blk tu dia ngk ada note kt bakul motor dia..pastu bwk motor pun byk kali mati enjin..
ada insan yg berhati mulia tinggalkan note ni kt bakul moto dia..
esok pagi aku nk pegi keje aku tinggalkan note ni pulak kt wiper keta yang dikatakan tu..sorila tulisan org tgh marah...mmg cincai2 je la..haha
tak lama lps tu adik aku dpt msj ni..bini dia yg sms ni..sbb penah nmpk wife dia tu..gaya mcm bini2 ku gangster..hehe..adik aku sampai tak keje aritu sbb nk repair moto..bkn nk minta duit sgt..tp courtesy la..dh buat salah..minta la maaf..tau pun takut sbb aku ugut nk report polis..
mlm tu adik aku dpt lg msj..suspek kali ni dr husband dia..bkn susah pun nk minta maaf kan..dh buat salah..ni mujo la ada yg nampak..& bgtau kitorg..kalo xde org nmpk? ko nk wat diam je? moto mmg la tak nmpk teruk luaran nyer..tp dlman mana ko nk tau? unless kalo ko mekanik la baru ko tau pun..sesuka hati je ckp takde apa2..pang satgi! so biler dh suami dia minta maaf tu..kira settle jela..kitorg bkn kejam sgt pun..org dh minta maaf n ngaku salah..kira abis la..
tp mgkin jd pengajaran yg berguna utk dia la..ingt org tak nampak ALLAH pun tak nampak ke? dh la bln posa nk wat cmtu..giler tul!

No comments: