Friday, June 10, 2016

KFC & Privacy

x sure ramadhan ke brp kitorg buka posa mkn KFC je..
ni suma sbb dh bosan nk pi bazar or masak..hehe
blh gituu..nk masak pun bosan..
nk sng keje..kita g kfc dh la..
 lgpun nk try menu kfc baru yg kari rangup tu..
ada la a few kejadian kt sini..meja sblh kitorg tu ada bebdk kutip derma sambil jual kopok lekor..dorg menjual memula..pastu ada akak tu ngan anak dia panggil bebdk ni (3 ppuan 1 lelaki) suruh duduk makan..dorg banje..dorg beli n bg bebdk ni lps tu dorg blah..baiknyaaa..yg bebdk ni..dok sblh kitorg dok pandang2..aku pun senyum jela..pastu dorg bisik2 suh ko la ko la..eh2 knp pulak..pastu sorg bdk ppuan dtg..paling kecik..."cik nk beli kopok lekor tak?" ..mycinta senyum ckp taknak..aku memula x dgr..pastu tanya.."eh jual apa?"..mycinta jwb kepok lekor..ngk bdk tu dh duduk blk n sambung makan..aku kesian pulak..pastu tanya "brp rm dik?"..."RM12 je cik".."ok..bak la acik 1"..muka happy je dpt jual kan..lps tu dtg lg sorg tak tau dr mana join grup tu n sorg ppuan dewasa..yg bdk br dtg tu ppuan..dok sblh aku..mulut ramah..dia pun tanya...cik nk kopok..aku ckp dh beli dh..tp lps tu dok interview la dia..yg ppuan dewasa tu mcm gelisah je sbb aku byk tanya bdk tu..takut kot..lps tu tak lama dia blah..tggal kan bdk yg br dtg ni mkn sorg2..yg lain pun jln..mkn mcm nk cpt2 je..aku pun tanya la..posa ke..dia ckp posa...ni br buka? dia jwb aah...kesiannya..mcm2 la aku tanya ..sian pulak ngk dia nk mkn pun x senang..lps tu dh abs mkn dia minta diri..
tapi mcm kesian sgt la..sbb katanya dorg tu dtg dr seremban..tp dok umah makcik (yg ppuan dewasa tu)..lps sahur dh kuar berniaga tlg mak ayah..sampai waktu berbuka..ishh...aku dgr mcm kesian nau..ngan panas..ngan penat..ngan lapo...tabah sgguh la bebdk ni..
pk pasal bebdk ni..yela..kekdg kita ni takde pilihan..tolak malu, tolak lapo, tolak segan, tolak panas..sbb nk cari duit..mcm bebdk ni..mgkin dorg pun xnk cara cmtu..tp niat nk tlg mak ayah masing2..takpela..kalo btul..semoga Allah lindungi n berkati adik2 suma..

kisah ke2..psl mkn KFC ni..ada org curi gambo aku n mycinta tu..bengang sgt..
tak pasal2 aku n mycinta bertekak pulak psl tu..pdhal aku bkn ckp apapun..fb tu mcm private room utk aku la..update psl aktvt aku sndiri..hari2..tp tak tau pulak ada yg sanggup amik gambo yg takat mkn kfc je pun..
nk wat modal gelak2..ntah apa2..
serius la apa yg best sgt nk wat cmtu..haihh

No comments: