Wednesday, June 22, 2016

Barakah nuzul quran - 17 Ramadhan

sejak dpt cuti sehari utk nuzul quran ni..kepala otak dh berpusing2 dok pk mana nk pegi..apa nk buat..
diskas2 ngan mycinta ..ok jom g jenguk dik ayu kt poli
tanya dia nk makan apa..nasi tomato katanya
ok tanya lg..nk ayam merah ke ayam hijau..dia nk ayam hijau..
pastu mlm tu mycinta pulak ckp "kalo kita bisnes lepas gak untung tol n minyak kan?"
so suh la dik ayu kumpul order..alang2 kan..sbb dik ayu dok ckp kalo bln posa ni..kalo lmbt turun je sahih dpt beli nasi putih je..kesian pulak kt bebdk ni
aku nk masak no hal la..mmg hobi kan..pastu dok pk..kalo bg nasi je..tercekik pulak xde air..
pastu ckp la kt dik ayu jual kombo la...nasi tomato + air mineral = RM5...kalo nk air kotak flavour kita up lg RM1 so jd RM6..
harga tu kira murah la sbb kesian kt bebdk ni kan..yela..bkn suma dtg dr family senang pun..
kira kitorg buat ni lbh kpd amal jariah sbnrnya..hehe

ayam masak merah n ayam masak hijau in making
set kami..asingkan sayur2 sbb takut basi..set aku tu ada telo rebus sebelah gak ye..ada sedekah kurma skali..
malam sblm tu tutup order tp pagi tu dik ayu ckp ada lg yg nak order..kesian pulak nk tolak..mujo la masak lebih

dlm kul 2lbh cmtu kitorg gerak g sabak bernam
sampai dlm kul 5 ke 6 cmtu la..
byk persinggahan kan..hehe
lps distribute..kitorg gerak kul 6.45 dr sana..
sampai kuala selangor tu kitorg sggah la pasar ramadhan..masuk je laluan tu dh ada yg memanggil2..ngk org2 yg berniaga tu suma tgh makan...tgh buka posa kot..tak pegi la kedai yg panggil2 tu..kitorg kedai air yg lain ..tp abg tu sombong ..."sori dik..cawan dh simpan" eh eh..mcm la takleh nk kuarkan..sabo jela
pastu patah blk pegi kedai yg memanggil2 tu..dorg tgh makan..
beli air epal asam boi tu..pastu dok ngk apa lg la dia jual ni..ada kebab..
baru ngk2 banner...skali abg n akak tu ckp "amik dik..amik je..akak abg sedekah.." malunyaaaaaa..mcm tau2 je kitorg mmg tgh cr benda mkn..
pastu beli air tu pun abg tu xnk amik duit..eh apsal baik sgt ni..
dh dia xnk duit..kitorg ckp "TQ alhamdulillah & semoga murah rzki abg n akak"..terus blah la
malu sgt..walhal xde apa pun kan..hahah
epal asam boi gelas besar ok
kebab daging...cukup2 tgal 2 ketoi pun
apa lagi nikmat yg kau nk dustakan..
berkat nuzul quran..kita jamu org makan...x sampai umah lagi org pulak belanja kitorg mkn..huhu..besar betul kuasa Allah swt..

No comments: