Tuesday, October 6, 2015

sedap rupanya dimakan begitu sahaja!

meriah kaler kan?
alkisahnya...ahad tu nak balik KL dah..tp pagi2 dah FIL aku g pasar..dan bwk balik sekilo benda alah purple tu..
ku tanya..apakah itu abah?
dia kata kacang pool...eh..awat lain benar rupanya
memeylaaa..sbb yg aku makan kacang pool terkenal kt johor tu dah siap masak..
tp org bandar kan..mana penah tau rupa asal kejadian..tau yg siap dipinggan..eh mcm pantun!haha
ku tanya camana nk makan ..setau aku dorg wat kacang pool yg mcm org johor tu je kan
abah aku ckp rebus je sodap..eh tak penah try la
amik ko skali try...dh setengah periuk aku kojokan..
sat2 kaut..sat2 kaut..eh takleh jadi
FIL ngk mcm kebuluq je menantu nyer makan..diberi bekal la utk mkn dlm keta..
wah..syok ngap2 ni..
tp sbb jln tak jem...(alhamdulillah-lah!) so perjalanan tu singkat jela...2 jam sudah sampai KL..tambah 15min dah sampai umah
so malam tu malas sungguh nak kuar dinner..mycinta buat la seperti gambo kt atas tu utk dinner aku..
yg tambah kagum sbb beliau rajin kopek kacang tu dan dilonggokkan seperti gambarajah tersebut..
rajin tak?of cos la..senang bini dia ngap2 masuk mulut terus!hahaha
pasni pesan siap2 FIL aku kalo ada lg sila beli berkilo2..hehehehe

No comments: