Tuesday, August 11, 2015

ular pun nak beraya

balik dari beraya kat sering ukay tu..
antar abah aku balik PJ..sekali amik brg2 aku nak balik umah la
masuk umah ikut pintu belakang gelap2 tu tak nmpk apa...
nk balik..dah salam2 abah skali abah bukak lampu belakang tu skali ayam2 mula bising..
g jenguk..amik ko..ular sawa melingkau kat reban ayam...panjang okkkk...agak2 2 meter cmtu
terus abah aku nk kol bomba...
tp nk kata ular ke jelmaan ke tak tau la
sepanjang abah aku kol tu kepala dia leh berpusing ngadap kat abah aku je..muka tak puas ati cmtu
pas abah aku ltk..kitorg ngk dari jauh jela..pastu aku pun ckp la "kalo taknak org kaco ko..ko pun jgnla kaco org...kalo nk cari makan..g cari makan dlm hutan nun..byk lagi benda leh makan dlm tu.."
berdesup dia larik mana ntah n ilang
elok bomba mai...nmpk bekas tapak menyusur je ...tp bomba kata salu dh area situ dpt aduan psl ular sawa..tp biler dorg sampai..ular pun hilang..misteri kan?ke ular tu pun takut..opsss

incik2 bomba yg gigih cari gak dlm kegelapan
keta bomba besar, 1 van dan 1 jip yg mai..
sibuk nak bergambo kt keta bomba
eh abah aku pun teringin juga..lantakkk

No comments: