Monday, June 22, 2015

3rd day - menu sahur

ni nak bangga sket..aku bangkit kul 4 pagi sebab nk tanak nasi lemak ni ok..sangat mencabar sbb abah aku ni jns makan beras siam wangi..tau jela kalo terlebih air ke apa...sahih jd bubur kan..pulak tu aku masak atas dapur tau..bkn pakai rice cooker...so sat2 aku bukak piuk..alhamdulillah..mencapai piawaian yg aku nak...dalam kul 5 nasi pun kering elok..syabas!
sambal pun baru pagi tu dok ketung ketang...wat sket je..sbb pagi2 mana leh makan pedas sangat..kang ada yg berturut g toilet sakit perut..hehe
ulam timun wajib ada
telo rebus..aku ingt nak rebus 2 biji je...sbb ada 4 org makan je pun..so kerat dua dah la...si am pentamak..dia kata tak cukup..sorg kena makan sebijik..eiiii..mcm JIN! sudahnya aku rebus 4 biji..kerat 2 jadi 8..amik la makan puas2!
up ngan drumet ayam..ni am bwk dr umah dia..
memang sesaja wat nasi lemak sbb pas solat leh qada' tido ...leh bangkit lewat sket...
takde ye..kul 9.40 pagi cmtu aku terkejut sbb ada org ketuk pintu blk ...meloncat bangun..rupanya acu sbb kwn dia dh beli tiket kul 11...tak ke kalut ko..dh la aku janji watkan dia sambal bilis tempe kering tu utk stok makan dia kt sana...haihhh...
sempat la aku wat..kul 10.15 cmtu setel..aku siap2 n antar dia kt TBS..
pas g TBS aku berdesup blk melati sbb antar mycinta g klinik sbb dia kena ketumbit lak dah..
pastu singgah umah jap sbb mycinta blh terlupa bawak suar pendek n jeans...sabo jela..merasa la pakai suar keje g sana sini kan...hehe
pastu g mymydin cari ikan nak wat asam pedas...blk ke PJ semula..
masa kt melati tu acu wassap kata kawan dia tak beli tiket pun..so tiket byk abis..kul 6.30 ptg br ada..
hoih..wat penat je aku terkejar2 antar dia td...
memikirkan lmbt lg..ada gak terfikir nk amik dia pastu kul 6 antar blk ke TBS...pastu pk lg skali takyah la sbb kul 6 tu sahih jem melampau sbb masing2 sibuk nk g bazar kan? so jgn cari pasal..
pastu mmg aku x senang dok gak la pk apa acu nk wat utk 6jam kt sana..
pastu dia kata dia tumpang naik keta kwn dia yg lain..so kul 5 cmtu dh bertolak..haihhh
tiketnyer? burn!!
sabo jela..

No comments: