Friday, May 22, 2015

Nasi Arab

beli rempah ni kt kedai pemborong sejuk beku...RM15 je sekotak..utk 1 kotak ni ada beras n rempah2 ye..utk hidangan 4-5 org makan...bygkan ko pegi restoran arab ..sepinggan dah brp?heh
ada rempah utk ayam dan rempah utk nasi...ikut je cara2 masak belakang kotak tu..insya allah sedap & menjadi!
aku tambah gajus..aku suka je..pastu aku ubah resepi tu..ptt ikut kotak tu ayam kena goreng/bakar/kukus..aku pas perap aku masak je skali nasi...woo..nasi tu 1st time masak kan..so aku ni mcm ragu2...masak atas dapur lak tu..bkn dlm rice cooker..so dok la kaco..kaco..maka nasi nyer nampak mcm atas ni la ek..tp rasanya mabeles!
sos nyer..pun ikut resepi blkg kotak
yang salad/acar dia tu aku x ikut sgt..aku ubah..sbb ikut resepi tomato ngan timun..tp aku ubah ltk timun jepun potong dadu..bawang besar..gaul ngan air limau..letak la garam n perasa...hiris2 daun ketumbar n cili...gaul2...masuk peti..sedap woooo
ada lg 1 kotak tu..ingat nak bawak blk kg dan bg org sana rasa pulak..hehe

No comments: