Wednesday, April 8, 2015

Yang dibeli

almaklum..biler dh smpai kat johor..sepanjang2 jalan (kalo ikut jln kampung ye)..mesti ada org jual apa2 kan..yang famous nyer kupang, lokan, buah2..PAU..nenas..fuhh..ikutkan tak terkira dah brp kali kitorg benti time blk tu..salah satunya beli lokan ni la..korg penah makan? septtnya lokan ni rebus ltk serai letak garam aji sket leh mkn gitu je..ni akak aku terlebih rajin lak g kopek..lokan ni isi dia secoit je..yg besar dia nyer cengkerang je
kami beli gak kupang...ada orang kalo makan kupang, suka siang / buang dulu rerambut dalam isi tu..sbb kalo tak reti makan leh mabuk ooo..bkn mabuk apa..mcm food poisoning gak la..betulkan kalo aku silap..tp salunya gitu la cara aku nk masak kupang
ni suma hasil dari belian kat johor..nenas yang segedabak...pastu pisang emas masak yg wat cekodok n sambal kupang..ni bkn aku yang snap..tp akak aku..aku belikan benda2 tu then bg akak aku je..kt umah aku tgal berdua sapa nk makan? bagi kat dia ..meriah!

No comments: