Sunday, April 26, 2015

rice cooker dah jd multitask

sejak dah dok berdua je ni..tambah aku yang tak-makan-apa-aku-masak...mmg jarang sangat2 dah masak kat umah..kat kampung jela kalo nak lepas geram msk macam2..hehe
tp skali tu sebab kawan sehidup semati aku nak mai umah (nak antar tudung tempah)..sanggup aku nak masak utk dia..beriya ni..haha..balik2 keje terus terjah barang apa ada nak masak..
dah katanya dh jarang tak masak..apa je yang ada ye tak
mycinta kata udah la tu..beli je kan senang
eh...aku ni pendegil gak ye..dh la kawan aku jarang nau nak jejak kaki kat umah ni..pastu dia dtg dr shah alam semata2 antar tudung yang aku tempah..hmmm..mesti la nak masak ala2 special sket
memula goreng sosej..pastu siap 1 batch..api padam..
aaaaaaaaaaaa..rupanya gas abis..
dok ingat2 balik...huhu..rupanya last beli ialah pada bln posa 2014 ye!
ni dah nak posa balik pun..hoihhh..giler lama
kol gas sana sini takmo antar dh
terus mycinta kata nnt beli induction cooker la..kita spare utk kes2 camni
ok..bagus..tapi tu nanti..masalahnya yang nak masak sekrg ni apa citer..
pastu dia ckp lagi..laaa..masak dalam rice cooker jela..nak masak nasi jugak kan..
eh eh eh..ye benar2 tu..
ingat pulak zaman blaja2 dulu kan..hahahaha..berguna periuk nasi ni..leh wat macam2..
so jadi la ye nasi goreng cili padi..walopun tak semenggah je rupanya aku ngk..huhu

nasi goreng cili padi dalam ni masaknya..haha

No comments: