Thursday, April 23, 2015

pavlova sendiri bikin

gambo yang belah kiri tak ensem kan?hahah..pas dah hias baru nmpk menarik tertarik, ko memang DA BOMB!
biler balik kampung..adik2 ipar aku salu teruja la sbb aku salu bawak benda pelik2 balik kampung..
takla pelik nau tapi yang dorg jarang rasa.tau jela..kt sana bkn dorg reti makan sgt or kalo reti pun org kt sana tak jual or mmg ssh nk jumpa..
so ada skali tu aku blk adik ipar aku tanya..k.ita reti tak nak buat pavlova? aku?ahahaha..mana reti kottt...tp reti sgt la kalo makan..
tapi apadahal...sebab benda blh blaja kan?nak taknak je..yg bestnya lagi kalo buat..bebdk ni excited lebih n rajin nak tolong ..
tu yg lebih semangat kan.
aku ni mmg hapah pun xtau bahan2..yg tau bahan nk hias je..
aku pun wassap la kat member aku yg jual kek tu => ana
mujo tak kedekut ilmu ..haha
ikut resepi ana bulat2..tapi..tapi..menunggu bekas nak bubuh dlm oven lak tak sampai2..suh dik ayu pegi...mmg makan berjam2 la kan..
yang diknot dah siap pukul meringue tu cantik dah..tp agaknya terlebih udara ..so masa bako jadi la camtu rupa..mcm gula jadi kerak sket tang bawah..
tp pas hias ok la nmpk rupa pavlova itu..hehe
so try and error kan..mgu lg 1 aku balik lagi..kitorg buat lagi skali..wahh..kali ni nak eksem sbb rasa meringue tu dah fluffy sangat..hehe..tq ana sbb bg resepi! mak mertua den suko sangat..hehhe

No comments: