Thursday, August 7, 2014

balik bP..wooohhhooooo!!

untungla jadi penumpang kan..hahaha..jangan tak tau..abah aku tu suka sgt drive..biarkan dia..oh ye..kitorg bertolak dulu..sbb kena amik kunci homestay..owner tu nak balik Tganu..so, moh ler bertolak
opsss..tetap nak selit kan..jari kontot2 ni jari aku la..saja nk tunjuk emas korea ..nak pakai raya..bengong!
abah aku tak nyaborr...sampai2 je..dia bosan kot..dia siap2kan angpau utk cucu2..siap ada extra angpaw utk kuiz katanya..blh gitu??
malam kitorg bergerak cari makan laa...
giler lama tak balik Batu pahat okkk..
last balik kg masa arwah mak aku ada kot..kalo time raya la..ni arwah mak aku pun dah 10 tahun pergi..bayangkan dah berpuluh tahun kot tak balik beraya ke BP ni
actually balik ni nak menjemput..adik aku kan nak wat resepsi bln ni..so tu yang balik beraya dan menjemput sedara mara..
homestay ni memang dah penah duduk..tu yang repeat lagi..best kot..umah dia complete..pastu siap masak2 hidangan raya kata ko..
yang peghak nyerrr...time nak buka posa merata cari tempat makan..pegi the store..(tu je kitorg tau)...pastu meround2 la pas buka tu..baru jumpa aeon big yang dalam nyer ada macam2 tmpat makan..lOl!!
beli barang wat rendang, nasi impit..balik tu terus masak la aku
tak tido pun sbb tgu kedatangan 2 keta lagi..haha..akak2 aku bertolak pas buka posa ..kul 2pagi baru sampai ..
siap dorg buka bekal berkelah kat R&R bakhangggg...gilo tul..kitorg tgu sampai tak tido..sabo jela
akak2 aku tu..kalo berjalan..siap macam 'dapur bergerak'...faham??haha..mcm2 makanan kooo..pastu kekdg dgn periuk2 nasi pun ada..adehhh
camtu la masa arwah mak aku...siap air oren dlm plus...nasi tomato la..mcm2
hmm..biler travel blk kg cmni..mesti terkenang kat arwah mak aku..meriah!

No comments: