Wednesday, January 1, 2014

pahit manis thn 2013

welcome 2014...huhu...sadis sbb umur dh masuk 34tahun..huwaaaaaaaaaaaa
manisnya sbb cuti CNY tahun 2013 kitorg 1 family g melawat pacik aku kat kota tinggi nun..tapi sedihnya sbb bln aug tu dia akhirnya meninggalkan dunia ni..:(
kehilangan terbesar..serius smpai sekrg aku masih terngiang2 suara..tercari2 bayangnya..dan tertunggu2 kedtangannya..sedih..pilu..terkejut..walopun sudah dijangka...hajat terakhir arwah nak ubatkan aku..beriya2 dia suh cr barang..dan dia cakap 'cepat sket lat cari barang tu..sementara acik masih ada ni'...aku ingtkan kenapa la dia ckp cmtu..rupanya nak meninggal,...dan hajatnya tidak kesampaian............................
dari segi karier..macam tu la..ada naik turun..penatnya lebih sbb ramai orang dalam seksyen aku resigned..so, keje kami bertambah..tapi rating prestasi diberikan agak menghampakan..bonus lak terbanyak sket..alhamdulillah..ada pro n cons

dari segi rumahtangga...alhamdulillah..rasanya thn 2013 tu kami makin saling faham memahami...dah dok berdua..sbb adik2 ipar dah takde..so lg bebas..hehe..

dari segi kewangan...aku dah pandai manage duit..takde lagi pinjam2 sgt..walopun ngan encik suami..hehe..pinjam ngan suami pun kena byr ye selagi namanya pinjam!!hehe..dia nk terima ke tak tu terpulang..yg penting kita pinjam kita bayar...terlepas tanggungjawab kita..

dari segi family sndiri n mertua...takde byk isu sangat tapi aku bakal terima 2 org anak buah baru thn 2014 ni...cuma giliran sndiri je blum ada..huhu..takpe..kita tumpang kasih anak buah dulu ye..

No comments: