Wednesday, January 8, 2014

biler abg mula sekolah..

semangat gantung baju sekolah siap2 sehari sebelum tu
duduk belakang pas nangis
tempat asal

dah lama tak citer kisah bebudak ni kan
tahun ni dia dah 5 tahun..so akak aku decided nak masukkan dia pra-sekolah
dah tau dah dia ni 'raja drama'..
semangat kot sebelum g skolah..aku pun belikan dia bekas air n bekal upin ipin..seronok la dia..
tapi esoknya akak aku cakap..dia berdrama laaa
dia tu aku tau kalo ada mak pak nyer..mula la dia ngada2..kalo tak nampak mak pak nyer dia ok je..
biasala bebdk ni..
nakkan perhatian kan
memula tu akak aku ckp dia dok dpn skali..
bangun pagi tak yah citer..dia senang je bangun pagi..dah biasa kot transit pagi2 kt umah maklong nyer
pas dah didudukkan ..mak pak nyer kuar..terus dia meraung berlari kuar..cisss..
terpaksa pak nyer masuk temankan dia..tu yg dok belakang skali pulak
sekali lagi pak nyer kuar..dia nangis  tapi tak kuar..sudahnya dok bawah papan tulis tu je
biler kekwn dia dok ngok dia duduk bawah...suma pun ikut..
cikgu pun terpaksa ikut sama
hehe...panjang akal sungguh
hari2 aku kol dia tanya camana skolah..dia jawab abg ok..abg tak nangis dah
aku umpan dia kalo nangis taknak bawak naik bot dh..(dia suka sangat naik bot masa g langkawi n KK dulu)
yg tensennyer biler tanya dia apa makan kat skolah..hari2 dia jawab karipap..
leh dia ckp apa..'boying makyang..abg suh mama beli onat' (boring maklang..abg suh mama beli DONAT)..
eheheh


No comments: