Sunday, December 29, 2013

Utara Trip - 1st day

bukti kitorg bertolak jam 2 pg!! ye..suma dah tak leh nk tido..super-excited!!
ni hentian ke2 kitorg benti..kt R&R gurun..aku lak nak mandi..dah berlengas dok drive dari sungai perak..ooh...1st stop kitorg kat R&R sungai perak..kul 4 pagi dok bekfas...fuhhh..
sayup mata memandang...
3rd time kuar duit..aku kan pemegang duit collection..1st aku dok bagi2kan duit minyak + tol utk 1 keta RM300...pastu duit utk parking ke langkawi..utk tips..sila lah parking kat PUTRA BRASMANA HOTEL...lagi selamat dari ulat2 kt jeti tu..kt hotel ni kalo sapa2 penginap diorg akan caj rm10 sehari..dan orang luar dia caj RM15...tapi ntah muka kitorg ni muka rzki..dia caj RM10 gak walopun bkn penginap ye..:)
kepenatan menunggu feri..orang meramai...serik aku dah nak naik feri lagi pasni..serius!!
yeahh...setelah menunggu dari jam 10 pagi smpai 12.30 tengahari..12.45 baru feri jalan..huhu
aku sewa 2 keta...1 mpv chery..brader aku ni bawak..yang aku nyer toyota avanza..abah aku drive..bagi cannn
check in resort...heaven!!! sampai2...register..bagi2 kunci..bagi2 bilik..pastu masuk bilik..mandi..punggah beg..n zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...sampai kul 8.30 malam baru terjaga..tu pun sbb akak aku kol ajak g makan..kalo tak??hanyuttt...huhu
kitorg ke BOSS Seafood..tak jauh dr resort..seafood pun dah tak byk tinggal...sendu je rasanya..order sup ekor
kerabu mangga..ni adalah sedap!!
siakap 3 rasa
telo dadar (wajib!!), kailan ikan masin, udang sambal petai..(udang 2, 3 ekor ok!!)
siakap stim....total makan 400+++...cissss..tau la org luar..tapi still malaysian kot..ko nk tekan mende..giloo...tp 1st nite ni mmg abg ipar aku dah hajat nak banje...walopun bajet agak lari ye..hahahaha..sian dia..

No comments: