Wednesday, July 10, 2013

ter'accident'



kisahnya camni..kan aku ada event sabtu ahad tu..so sabtu tu aku balik dari ofis kul 6 cmtu
dah dari pagi bkeje katanya..oleh itu sampai je umah aku terus turun n rehat dlm bilik
mycinta turunkan aku je..pastu dia kuar ke mana tak de lak dia cakap..
(kebetulan ada sesi rajukan sket pagi tu..hehehe)
pastu lama giler kot aku tggu..dari kul 6.30 tu smpai kul 7.30 tak balik2..eh apahal ni
aku dah tak sedap hati dh..
tapi still x kol dia..hehe..
tp akhirnya dia balik..masuk bilik..pastu ...dia pandang aku
pastu..."esok tolong bawak g balai polis.."
aku pun.."eh..naper?accident??" alarm panik dah start
"aah..."
"teruk ke?" nengok takde apa sangat..tapi jalan macam ada hincut2 sket
"takdela...sket je..luka kat kaki n siku je ni" (sambil tunjuk luka2 tu)
"hmmm..nak g klinik tak?jom"
"takpayahla...sket je" ..dh agak..dia mmg taknak nyer g klinik..
"sapa langgar sapa?"
"abang yang kena langgar...blablabla,..." sesi ngadu bermula...
hmmm..aku ringkaskan..dia kuar pas antar aku sebab nak g beli stok air (dia n geng ada join club pingpong..everyday time lunch g main..kecuali jumaat, so dia tukang pgg duit kot nak beli air / hadiah)
pastu dia jalan slow je...ada keta kuar parking ....amik side kanan lebih...terus kuar..tak nengok dia kat tepi keta tu ...pandang cermin belakang je..pastu BAMMM!! dia pun tak sempat elak..terjatuh kena hempap motor la..sebab keta tu gesel..
yg drive nyer budak lagi..blaja kolej kot..anak CA YA NUN ALIF..hmmm..dorg setel cmtu jela..masing2 agreed nk g balai je senang..
tapi sebab kena tu dah nak malam..so, report kena buat esoknya jela sebab balai dah tutup..
esoknya aku keje setgh hari jela...memula g balai polis setapak..bagusnya budi bahasa officer situ..
dia cakap dia leh amik report tapi tetap gak kena g Jalan bandar untuk report trafik..
sopan giler la dia ckp tu..respek aku..salu org kata polis ni tegas n garang je..haha
so, esoknya kitorg ke jln bandar jela...wat report suma..tup2 bertembung ngan budak tu n mak dia...
yg berurusan ngan laki aku pun maknya..tapi gayanya macam menangkan anak dia..macam la dia ada time tu kan..tapi biasala..parents ni memangla camtu sikapnya..so, kitorang pun takde la nak gaduh2 ke apa..setel cara berhemat dah la..
benda dah jadi kot..
tapi dalam hati berdetik gak..ishh..kalo la teruk accident tu...menangis tak berlagu la aku..huhu...nauzubillahiminzalik..

No comments: