Friday, May 3, 2013

bertandang lak

1st of all..aku minta maaf bebyk..sebab tajuk dan isi dalam entry sangat larik tajuk..hehe
sebabnya..aku takde mood nak snap gambo..pasal aku tak sihat..
lagi satu sebab belah lelaki ni kiranya belah aku..so, mem'busy' gak la
aku nyer tugas deko meja makan beradap & masak hidangan pengantin...ko mampu??haha
aku yang offer diri..sebab belah aku bukan amik katering pun..rewang ngan orang kampung je
lagipun aku ada amik homestay kat situ..jadi untuk mengelakkan dapur umah lagi menjadi renyah..aku angkut la suma barang2 dan tenaga pekerja kat homestay tu...aku masak..mycinta aku tukang deko..masak untuk 18-20 orang..untuk kat meja beradap je kan..so, wat 3 hidangan jela
ni menu2 yang aku masak aritu..betul2 ni..aku tak tipu..cuma gambo je takde nak buat bukti..sebabnya abis masak n deko je terus dorang angkut pasal tetamu dah sampai..korang faham2 jela..kenduri kat kampung kan startnya awal..oleh itu memang takde la gambo barang sekeping pun
menu aku masak..
1. ikan siakap 3 rasa
2. hati lembu masak / goreng kunyit
3. udang goreng panjat nenas
4. sayur campur
5. daging blackpepper
6. buah2an (anggur ijau + merah &belimbing)

tu je..simple jela..tapi agak lmbt siapnya sebab dapur kt umah homestay tu pulak 2 penunu je..kuali lak yg paling kecik saiznya..redha jela konsepnya..huhu

sehari sebelum balik kampung..sesi memperagakan tudung nak bergaya kat kampung kelak...puiiii
sesi hias meja n background 
nak wat bentuk love kt tengah tu..haha
tarraaaa...jadi gak..tapi esoknya love tu sudah terburai..haha
muka orang sakit n penat sebab masak macam2 lauk
nengok idung aku..nampak merah kan..tengah selsema la katakan..hehe

No comments: