Saturday, April 20, 2013

sentap...tersentap..menyentap..disentap..


ada la 1 hari tu..aku tersentap dengan 'seseorang'
sampai aku UP status kt FB,...
niat aku baik..tapi tu la kan..baik bagi kita tak semestinya baik untuk orang lain
oleh itu sila la pk nak jaga hati sendiri dulu sebelum hati orang lain
sebab kekadang kita sibuk nak jaga hati orang..tapi orang lain tu tak pk langsung pun pasal hati kita

aku memang jenis cepat sentap gak..tapi nengok juga keadaan..
aku rasa tak perlu nak citer secara details la kot..
sapa yang tau tu..tau la..

tapi sebabkan kejadian ni..buatkan aku rasa..tak perlu la nak tunjuk pandai sangat n tolong kawan sangat
sebab..biler jadi tersilap @ kesilapan...memang susah kita nak putar balik masa tu..benda dah jadi..nak ubah pun payah..
oleh itu sebelum nak tolong orang..baiklah kita pk abis2 dulu..
takde pekdah pun nak tunjuk pandai sangat..sebab sometimes orang tak anggap pun benda tu hebat

ntahla..nak citer lebih2 pun orang bukan faham..tapi dari aku dok ngadu domba kat orang lain..dok buruk2kan orang..baiklah aku dok ngomel sorang2 kat blog ni
takyah nak sebut nama sesapa..
takyah nak burukkan orang tu ke..orang ni ke
yang penting aku bebel kt diri sendiri

pengajaran untuk aku...silalah pk diri sendiri dulu..takyah nak offer pertolongan kat orang lain sebab orang pun belum tentu nak berterima kasih dengan apa yang kita buat..biler salah..kita gak disalahkan..oleh itu, tak perlulah nak berbuat baik sangat..kita tau kita baik ...Allah tau kita baik..tu dah cukup..
nak buktikan kat semua orang?tak payahla


2 comments:

Kiter said...

true. utamakan diri sendiri dulu Ta. Kadang-kadang kita berniat baik tapi bagi orang lain sebaliknya.

It's ok to be selfish once a while ;)

ItaYaniN said...

yup..tq na..
selfish once a while takpe..jgn selfish all the time sudaahhhh..hehe