Thursday, March 28, 2013

mykad baru..woohoo


mykad lama

maykad baru

lauk pauk hari tu...sup ayam + kentang, sambal kicap, ikan goreng n tempe goreng, sambal sotong n ulam timun
 aku adalah bercuti pada hari selasa lepas..
sebabnya adalah aku ada appointment kat perodua..sumanya sebab kena tukar stereng..
kan ada masuk TV n paper aritu..sesapa yang ada beli myvi keluaran mac 2011 hingga 2012 kot kena pegi perodua buat appointment untuk tukar stereng sebab ada masalah teknikal sket..

memula aku tak perasan gak apa masalahnya..sebab aku kan 1st time pakai keta..masalah dalaman memang aku tak berapa tau sangat pun
tapi aku perasan kalo aku bawak slow...dalam 30-40..mesti macam rasa berat sket la keta tu..kena tekan minyak lebih baru rasa ok sket..
jadi, alasan aku kuat la nak bawak laju2 kan..haha

masa g servis yang under warranty tu..aku ingat alignment larik..aku dah pesan kat mekanik suh check..tapi pas servis pun sama je..
rupanya biler kuar kt TV..baru aku tau apa masalah sebenarnya..
so, tak lama lepas pengumuman kat tv/paper tu..aku pun dapat la surat rasmi dari perodua..suh pegi ke mana2 pusat servis untuk buat appointment..
masa aku pegi tu servis yang ke3...23 feb ..aku ingat bolehla buat terus..tapi dah full since raya cina aritu
tanya2 date apa lagi yang available...tu jela katanya..26 mac..pagi lak tu..

mujur time dah gaji..ada alasan la aku nak g shopping barang dapur la pastu kan.
so pagi tu g bfas dulu kat AL-MALEK ngan abah n acu skali
pastu aku drop abah n acu kat hong leong bank sebab acu kena bukak acc gaji..dia kena bawak abah sebab dia kan bawah 18tahun lagi..
pastu aku g antar keta..kul 9.30 pagi appointmentnyer..kena tinggal sebab dia cakap dalam 3 jam baru siap
aku g antar keta tu sorang2...tapi mycinta folo belakang naik moto..(dia cakap aku bawak laju..haha)
dah antar tu..aku balik ngan mycinta...pegi pulak ke JPN wangsa maju amik MyKad aku dah siap katanya..(check dalam sistem)
dalam 15min kat situ..dah amik kitorang g mymydin pulak beli barang2 nak masak..

pong pang pong pang..dah siap masak n idang2...layan tv ngan abah aku..
pastu kul 12.20 camtu orang perodua kol suh amik keta sebab dah siap..
kali ni tak pegi naik moto..pegi naik taxi..hehe..berdua ngan mycinta..bawak balik keta..

lepak2 sat pas zohor tu kuar antar acu g keje (dia masuk keje kul 2 aritu)..kitorang pun antar abah kt PJ..sebelum tu temankan dia beli barang..time balik dia drive...sampai tersesat2 masuk bandar utama..sabar jela..
sampai PJ around kul 2 lbh..hampir kul 3..lepak nengok haiwan2 kesygan abah aku..pastu kul 3.30 aku balik..terus ke JJ beli2 barang..sampai kul 5.30..

dah penat balik umah..tak rehat pun..iron baju keje lak...pastu layan dvd..x sempat nak tdo dah maghrib..
huhu

cuti tapi tak dapat rehat..okla tu..puas ati sebab dapat setelkan suma perkara..

No comments: