Sunday, October 7, 2012

nasi itik??

nasi itik yang berharga rm6 sebungkus
suatu hari di pasar malam..
salunya aku akan tuju pada tempat tertentu je..bergantung pada fikiran la..salunya dah fikir awal2 nak makan apa..and biler sampai terus tuju jela..
tapi ada 1 hari tu tetiba rajin lak nak berjalan dari ujung membawak ke pangkal pasar malam tu..
dah terjumpa la 1 kedai ni..dijual nasi ayam..nengok presentation memang menarik giler la
aku pun nak beli la..

aku : bang..nak nasi ayam 2..
penjual : nasi ayam ye dik...nasi itik taknak ke..
aku : hah..ada ke nasi itik...tak penah makan pun
penjual : try la..sedap tau.. (eleh..ko jual mesti la ko cakap sedap kan?hehehe)
aku : hmmm...macam ngeri lak nak makan..tapi boleh kot nak cuba...bungkus 2 ek..
penjual : ok..cuba la..nanti mesti adik suka..
aku : ok2..berapa bang
penjual : nasi itik ni sebungkus rm6 ye dik..so, kalo 2 RM12 la ye..kalo nasi ayam tu RM4 je..
aku : ooo..mahal sket la..takpe2..nah duit..

pas pulang baki...aku pun blah..
balik umah tak sabar2 ni nak makan...
memula rasa nasi..sedappp..ni kalo nasi ayam ni,..meletop!! pastu rasa daging itik..serius sebelum makan janganlah korang bayangkan apa2 mengenai cik itik tu..kalo ingat2..sahih takleh makan..
aku makan pun sambil tercebik2 sebab nak halang otak ni dari bayangkan apa2..
makan memula ok...dagingnya kenyal sket dari ayam...sampai part tengah..arkkkkkkkkkkkk....tergigit part yang hanyir n hamis...terus uwekkkkkkkkkkk...
dan terus aku benti makan..otak pun mula terbayang macam2..

maafkan aku nasi itik...sesungguhnya itula detik mula dan terakhir untuk aku mencuba makan NASI ITIK...huhu..takleh diterima tekak ni..
sekian..

rahsia : sebenarnya dulu..family aku ada membela itik..masa dok kat kampung mengkudu, ampang hilir tu..umah kitorg dekat tepi lombong..so, .....memang akan terbayang kan...kan..kan..lantak laa..adehh..kembang tekak...

RAHSIA TELAH PUN TERBONGKAR tentang aku dan itik..eh..ntah apa2..hehe

No comments: