Wednesday, October 31, 2012

home made jeruk pelam

pelam yang dah di'kokak' dari pokok umah abah di PJ
jeruk yang dah siap 2 balang
antara aku dan mycinta...aku bukanlah penggemar makan benda masam2 ni..
tapi mycinta memang tu la favvy dia
pegi umah abah aku kat pJ tu..senyap2 rupanya dia g menggalah pelam kecik2 ni..
memang berlambak pun kat umah abah aku..tapi untuk orang yang tak makan asam2 macam kitorang ni, memang tak heran la jawabnya
balik dari PJ memang tak tunggu lama la dia..pas basuh2..dia kopek pelam tu, buang kulit dan buat jeruk..
untuk sehari tu je dia dapat siapkan 2 balang..esoknya dapat lagi 2 balang..fuhh..gigih tul kan..
yang makan pun dia ngan adik dia je..
oo, lupa...lagi 2 balang dia import balik kampung..

No comments: