Monday, October 8, 2012

biler rajin..

aku jujur mengakui yang aku bukanlah isteri yang rajin sangat memasak..
tapi selalunya..dalam seminggu tu..hari selasa, khamis n jumaat je aku tak masak..
hari lain tu..mesti ada lauk yang aku masak walopun tak seberapa..
contohnya...ada hari keje tu aku terbalik lambat..eh..ter?haha..
kalo ada keje or hujan..memang terpaksa la balik lambat dari biasa kan?
salunya kalo ada stok barang mentah..memang akan pesan kat adik aku, acu tu dulu suh defrost siap2..
ni contoh kalo aku balik dari keje dan terus sinsing lengan untuk memasak ye..
mujurnya orang2 di rumah aku bukanlah jenis yang cerewet makan..kalo ada cerewet pun..aku je..sebab aku memang jenis tak makan apa yang aku masak..jangan ditanya kenapa..sebab aku memang takde jawapannya..maybe sedap dah hidu bau n rasa asam garam tu dah buat aku kenyang kot..haha


paprik seafood...dari kuali lagi aku snap gambo..haha

dilawan dengan 3 ekor ikan sardin goreng n ulam timun n selum..
salunya kalo tak sempat masak lauk2 gini..aku pastikan aku masak tomyam or apa2 yang berkuah / sambal2 dalam kuantiti banyak sket..so, aku leh reheat je..hehe...short cut kan? welll..nak idup..kena pandai fikir la..

No comments: