Sunday, September 30, 2012

terpedaya citer P Ramlee

sapa nengok citer bujang lapok?masa P ramlee nak ngorat ppuan tu..pastu dia bawa ke coliseum untuk makan beefsteak?hahaha..
honestnya..aku terpengaruh part tu dah lama dah
cumanya sebelum2 ni..aku ragu2 sket status halalnya..
tapi pas kuar dalam kosmo tentang pengesahan halal itu..baru la terbukak hati nak try..
biler boleh pegi takde lak fren nak teman..aku kalo makan xde kawan macam tak berapa nak lalu je ke tekak..hehe..
so, jumaat tu..kebetulan sedang ber"sametime" dengan maya..aku kan dalam "pertapaan" lagi..so, biler st tu..agak lambat juga aku jawab..
jadi aku cakap..ah..susah pulak aku nak citer dalam ST itu..moh la kita kuar
kebetulan jumaat adalah waktu rehat dan panjang..citer nyer citer...kebetulan lagi kitorang ada misi yang sama..nk REPAIR KASUT..aku bawak kasut mak mertua aku...dia kasut keje dia la..
dah antar repair..ke manakah arah?nengok tempat nasi padang ramai lak..aku cepat panas dan rimas kalo ramai2 tu..nak tunggu 1 hal lagi..sudahnya aku tanya ...dah lapo ke?kalo belum jom g nengok tudung..aku bawak dia ke tempat tudung tu..aku nak explain kat celah mana pun aku tak berapa reti..ni jenis kena tnjuk..takleh explain
murah sangat tu tak pasti..tapi kualiti so far memang kalo aku beli tudung..ke situ jela tuju nyer..tak penah kecewa lagi..dan..trendy gak la
dah beli tudung...ke mana pulak..aku cakap nak nengok blaus..
jalan nyer jalan ...macam malas lak nak soping blaus..hahah
aku memang camtu..tak tentu arah je kalo jalan berkawan..kalo sorg lebih fokus maybe..
sudahnya jalan sampai depan coliseum..tapi seberang la pun..
aku cakap..jom try makan situ nak..dia pun on..so, masuk la
aku taknak repeat apa mya citer pasal waitress situ ye..haha...betul la tu apa yang dia citer..
ohh..sila jangan speku juga apa topik perbualan kami..salunya MAJOR TOPIC adalah tentang financial..camana nak tambah duit/pendapatan..sumber tu nak korek mana..ha..lagi pekdah kan..
dan juga ada bab agama..ahaha..yela2..orang dah berhijrah perlu disokong dengan citer yang berfaedah juga..jangan ditarik ke bab2 yang menjatuhkan semangat beliau..:)
dari awal masa kitorang setuju nak kuar sama tu lagi aku dah pasang niat nak banje beliau..sebab sebelum2 ni..(masa aku belum kawin..masa kuar ngan dia) salu dia je banje..jadi, kebetulan aku sedang "berduit"..aku nak banje dia la..tapi tu pun dia dah kuar duit awal2..saling tolak menolak ..dia nak banje..aku nak banje..sudahnya kitorang wat apa?ye..kitorang O SOM sudahh...haha..aku air..dia batu..
memula dia kata dia banje sebab dia kalah..aku cakap apahal..aku la banje sebab aku menang
yela..kita O SOM sebab nak tentukan sapa kena banje..so, kena tuju sapa yang menang la kan..kalo kata dari awal ..sapa KALAH kena banje..memang la dia yang kena..masalahnya xde cakap pun..so, aku jela banje..diam2 situ suda..
panjang lebar ek...jom nengok jela apa kitorang makan

mya order mihun goreng ala coliseum..nampak menarik..tapi portion memang banyak gilo
aku order ni..nasi goreng coliseum special..ada banyak sayur campur dalam tu..mengenali aku yang tak makan sayur..memang ke tepi la jawabnya..mujur ada mya yang rajin mengutip n abiskan sayur tu..haha
up dengan pencuci mulut yang sedap...fried banana ngan ice cream...sedapppp...oo, ada honey juga..
us..aku pakai serba merah jumaat lepas..ooo...patut la aku selera makan..sebab kaler merah adalah kaler perangsang nafsu....makan ye..sila tanya MR ERIC LEONG kalo tak pcaya..hehe
waktu rehat jumaat kami diakhiri dengan sesi pengambilan kasut yang telah direpair dan balik ke ofis sebelum jam 2.30 petang..what?? macam tak pcaya je sebab rasa macam lama je kan..haha..ye, sila pcaya sebab kami kuar kul 12.20..heheh

2 comments:

Mya said...

eh ye ke masa bujang dulu aku selalu belanja kau? serius tak ingat.
normaya memang mudah lupa he he.

aku suka topik perbincangan kita pasal nak bayar hutang tu haha.

nanti ada masa kita keluar lagi k :)

ItaYaniN said...

insya allah..panjang umur..murah rzki..kita kuar lg la..kali ni ke nasi padang la..hhaha..
topik kena serius..tu namanya perbincangan bijak pandai..hahaa..puiiiihhh