Thursday, July 19, 2012

desperate housewives - finale season



my favvy series..
 aku suka hari selasa..
why? sebab ada macam2 cite yang aku suka..termasuk la citer ni
aku dah ada dvd boxset season 1 - 7...tapi macam sedih lak sebab kali ni finale season dah..
kira ni musim penutup..
ala..frustnya..takde dah la citer ni pasni..
aku suka bukan sebab nak nengok part yang SX tu..takde pun..dah masuk siaran tv malaysia salunya dah potong part2 tu..ohohohho..
aku ni suka amik +ve side la dari citer ni..pasal persahabatan diorang..pasal real life..walopun life diorang nampak gah..tapi sebenarnya diorang ni sama je macam orang lain gak..ada gak masalah ..dan masalah diorang sebenarnya lagi berat dari orang yang hidup biasa2..

teringat seseorang pernah sound aku..katanya aku hafal nama2 artis lebih dari nama2 ustaz..
gelak?sakit hati?sentap?
ye..aku sentap gak..tapi itu fakta la kan..
tapi ingin aku ingatkan seseorang tu..walo seribu kali mengatur langkah ke masjid mendengar ceramah..jika tidak dipraktikkan..tiada gunanya ok..
aku hafal nama2 artis pun..bukan aku fanatik artis tu..takdela sibuk nak follow twitter ke apa..account twitter pun aku takde..
kenyataannya disini ialah..amal jariah yang kita buat..biarla ibarat baling batu sembunyi tangan..jika tangan kanan membuat kebaikan, tangan kiri pun tidak menyedarinya..gitula..
tapi aku takdela marah kat seseorang itu..aku berterima kasih juga sebab memberi tamparan sebegitu kat aku..betul...seseorang perlu menyedarkan kita jika kita membuat silap..
tapi biar betul cara dan kaedahnya..
jika kita nak sound orang sebegitu rupa..biarlah selepas kita cermin diri kita dulu..jika kita sudah sempurna sifat dan amalnya..kita nak sound orang apapun ..pastinya orang akan menerima dengan hati yang terbuka..insya allah..yang baik tu datang dari Allah..manusia ni salunya membuat kesilapan je..

No comments: