Saturday, June 23, 2012

nasi lemak

nasi lemak sambal sotong, ayam rempah dan sekeping roti..

1 hari tu..aku balik lambat sket..kul 7 lebih baru gerak dari ofis..
so..nak dekat kul 8 baru sampai kat umah..
bukak fridge..nengok apa ada..pastu ada daun pandan yang sayang pulak nak buang..guna sket je aritu wat nasi ayam..so, difikir2..buat nasi lemak jela
tanya encik suami..dia on jela..
sambal sotong pun ada lagi belen malam semalam nyer..
orait la tu..
rebus telo..masak nasi..panaskan sambal..perap ayam..potong timun..goreng bilis..
taraaa...siap tepat kul 9..ye..aku memang keje dengan pantas...ala..yang penting nyer ko tenggek nasi tu..dah tenggek..sambil2 tu wat keje lain la...nasi lemak paling cepat la siap nyer pun..
nasi tu aku masak guna dapur biasa..bukan guna rice cooker ye..hehe..sambil2 tu la goreng itu ini, rebus itu..kopek telo..

sedap tak sedap tu belakang kira..yang penting korang nengok gambo tu terliur tak?haha

No comments: