Friday, April 27, 2012

badang kinabalu

badang kinabalu..korang nengok apa dia angkut tu..kuat sungguh..
Dah lama giler aku tak nengok Majalah 3..dulu isu best je mesti aku dah terpacak depan tv tu ..
now nengok iklan kalo best baru nengok..
macam ni..giler kagum kot aku nengok orang ni angkut macam2 naik gunung kinabalu..bukan lah sampai puncak..tapi sampai ke Laban Rata je..tapi tu pun sekali naik 3 jam kena tracking ok..hoh..
tak sanggup la weii..
lelaki ni..memula dia angkat kayu kayan...pastu tengah jalan dia tinggal kayu2 tu..dia angkat tong air ni pulak..tong air tu..dia dah angkat separuh jalan semalamnya..so, arini dia bawak naik sampai atas..
hohoh..semangat weii..bayangkan naik je dah 3 jam..turun pun mesti 3 jam..tapi salu nyer naik je lama..tapi turun salunya jap je kan..
naik turun dah makan masa 6 jam ok..fuhhh..
demi nak cari makan..nak tanggung keluarga..hmm..
ni kalo anak2 diorang tak sedar bapak/mak diorang keje angkut2 ni tak tau la..kesian kot..
apapun..aku tabik la kat diorang..sanggup cari duit sampai macam tu sekali..

No comments: