Wednesday, December 7, 2011

Kuching Trip - Semenggoh Orang utan

pas g taman buaya tu..driver bawak kami ke sini..
eh..pasni aku bahasakan driver itu ialah En. Olis..susah benor kan..
sini murah je tiket masuk...dewasa RM3..bebudak 12tahun ke atas kena RM1.50
tapi ada masa2 la..kekadang orang utan ni tak kuar..so, time kitorang g..memang just nice la time dia nak kuar makan..


beli tiket kat depan ni..ada kaunter..pastu driver kena bawa sampai masuk dalam..jauh lagi ok..masuk utan


orang utan nyer gambo..serta nama2 mereka..ada nama annuar ok..kelasss..kat sini orang utan tak dikurung..so, mereka adalah bebas berlari dan bergayut..so, ikut mood diorang la kalo nak turun ke tak ok..

apapun..bergambo itu perlu


kamera aku bawak adalah 3 snapshot..self timer..so, ada la pose2 yang tak semenggah sket..cam ini..hehe


dan ini..


ha..ni tak..ni pose saja dibuat


dan juga ini


sabar menunggu orang utan


tunggu punya tunggu..orang utan taknak turun..ngada2 kan..so, kitorang diberi briefing supaya masuk tracking sket ke dalam..around 200meter..briefing ni macam2 la dia cakap..jangan wat bising..jangan bawak makanan...jangan bawak payung (sebab orang utan ingat tu senjata nak apa2 kan dia)

yang masuk ke dalam utan hanya aku, acu, anak2 buah aku n family akak aku, ayu je..yang lain tunggu kat luar..malas nak tracking..plus akak aku kan anak dia nafis tu kecik sangat lagi..takut gak bawak masuk utan camtu..


gambo ni macam dekat sangat kan?sebenarnya jauh nun kat atas pokok..tima kasih buat kamera lumix itu..leh zoom jauh dan clear lagi..saya mesti pilih LUMIX!!hehe




perjalanan diteruskan lagi pada hari yang ke2..masa ni dah ujan ..so terpaksa la balik ke hotel terus...

No comments: