Saturday, December 10, 2011

Kuching trip - Muzium2 & Kek Lapis

dari Cat Museum..perjalanan diteruskan lagi ke destinasi berikutnya..



eh2...macam kenal je..hehe



ingatkan muzium ni pasal etnik/kaum2 kat sarawak je..rupanyaaaaaa macam2 ada..tapi yang takde kena ngena ngan etnik ok..ahahah




ngan meriam pun nak heran kan?haha



tulang dinosaur



eh2



niyaz takutt



opsss



ada pameran shell malaysia juga..logo shell dari mula sampai sekarang



shell carigali nyer replika


dari muzium tu..kami ke muzium ikan2..pastu kat luar tu ada taman..ada air pancut lagi..hoho


eh..nia berkenan ngan patung tu ke..hehe


ada a few gak la patung2 camtu


en. olis tunggu kami di sini..seberang jalan je..terus menghala ke zahara kek lapis..

ada 2 bekas camni..jenuh nak rasa satu2

nengok nia..sampai camtu sekali merasa..ehhe

leh nengok proses diorang wat

adunan yang dah siap..tinggal nak jadi lapisan2 je

nengok la berapa banyak loyang yang ada

sedia untuk dibeli



tapi kitorang masa tu hanya merasa dan diambil order serta buat bayaran kat situ je..kek lapis diorang akan hantar kat hotel ..pas siap pek2 & yang fresh from the oven..

aku tak beli banyak pun..dalam 5 bekas je kot..total RM80 pas diskaun..ok la tu kan..


bolehla nak bawak balik kampung sok ngan bebudak ofis je..(sebenarnya memang bajet Rm100 je pun untuk kek lapis...huhuhuh..)

No comments: