Wednesday, December 21, 2011

Kerana mulut...





*sila abaikan imej yang tak berapa nak kena ngan topik arini..search dari Google..hehe*


antara mulut laser..cakap lepas..outspoken..mulut puaka..mana 1 yang korang rasa sangat teruk?bagi suma adalah tak bagus pun..cuma definisi bagi setiap orang yang membezakan semua itu


aku taknak citer pasal orang ..(salunya dalam blog aku memang banyak sesi ngata diri sendiri je pun kan..itu adalah lebih baik..hehe


sebab aku taknak ngata sesapa..taknak sesapa pun sentap ngan penulisan aku..ni kisah umum..tapi dari sudut pandangan aku..


aku ni kalo orang yang rapat..jenis cakap main lepas je..gurau pun so far walopun dengarnya kasar..tapi setakat ni memang orang tak de yang amik hati pun..(tapi kalo yang makan ati dalam diam..10jari aku susun ..minta maaf ye..)


sesapa yang kenal aku pastinya faham perangai aku..kalo yang dah kawan rapat tu sure tak heran dah ngan mulut aku..


aku tak reti sebenarnya nak sorok2 perasaan aku..kalo aku tak suka..aku sound direct..tapi nengok orang gak la..kalo orang tu aku rasa boleh terima..aku lepas je..tapi kalo orang tu jenis takleh terima..then aku try ar sound ngan nada berhemah sket..


ni bukanlah nak bercakap tentang sesiapa..ni general je..


untuk kekawan aku..tak kiralah di ofis..kawan dari sekolah ke..jiran ke..sedara mara ke..


aku tau aku bukan mulut laser sesuka hati..bagi aku sound biar bertempat..biar munasabah..takde la membabi buta je nak mulut laser kan..


kalo orang nak terasa tu terpulang..tapi yang penting apa yang aku nak sampaikan tu ..dah sampai mesejnya..mungkin orang yang terkena tu tersentap ngan aku..tapi cuba fikir balik sedalam2nya..apa yang sebenarnya aku nak sampaikan..apa kebaikkannya..jangan la terus nak cop aku kurang ajar ke..biadap ke..sebab memang langsung takde niat aku camtu pun


lagi satu..kalo kita nak orang hormatkan kita..mestila kita kena hormatkan orang lain dulu..what u give..u will get back..sama la macam aku..takkan la aku bodoh sangat kan nak suka2 hati nak sound tepek je kat seseorang tu..mesti la ada sebab..plus..kalo dia pun jenis perangai lebih kurang aku..kenapa mesti nak terasa or tersentap ke ..ye tak..


aku pun nak melaser nengok orang tu camana..jenis leh terima ke tak..kalo selama ni dia jenis ok..tetiba aku sound sehari tu dah sentap setahun..apa cer..


sesapa yang kenal aku sure tau aku camana...aku ni nak bercakap sangat pun memang tak laa (kecuali kat dept aku tu memang laaa kann)


dahla..penat lak nak membebel sorang2 kat sini..haha..


ni sebenarnya entry tak bermotif..saja je nak up entry..ntah apa2..:P


No comments: