Friday, October 7, 2011

masak je..tapi tak makan



last sunday aku masak lauk2 pauk macam kat atas ni..kiranya semua adalah lauk pauk favvy mycintaku la ni..eh..bukan dia je..tapi favvy orang2 kat umah aku gak la..

sila nengok ikut putaran jam..


i) kaitan ikan masin

ii) kari kepala ikan mayong

iii) ulam pucuk gajus..(ulam ni aku baru kenal pas kawin ngan mycinta..memula ingatkan daun mangga..sebab bau dia manis macam mangga..sekali pucuk gajus daa...sedap..)

iv) ulam petai jeruk..(sori..ni untuk mycinta..aku tak reti makan petai @ buah2 berbau..hehe)

v) ikan talapia goreng dan ikan pekasam (mycinta boleh makan nasi kosong ngan ikan pekasam saja..favvy dia..tambah aku dok hiris bawang masa goreng tu..lagi harum)

vi) sambal belacan

vii) tempe goreng..


walaupun aku masak demikian banyak..tapi 1 pun aku tak makan..hehe

sebab apa?ntah..memang jenis tak makan nasi sangat la..lauk tu ok lagi la nak ratah2..tapi susah gak la nak nengok aku makan nasi maupun lauk tu..

walopun tak makan nasi..orang tetap heran camana badan aku tetap 'membesar' camgini..haha

rahsiaaaaaa:P

2 comments:

SURIA AMANDA said...

tgok jer kari tuh terus lapar..adess..

BHMB said...

uik...ngk je blh lapo ek...heehehh