Friday, October 28, 2011

entry bakar hati..

sebenarnya dah lama aku nak post entry ni..

tapi makan hari aku nak draft kan ayat terbaik..

aku ada 1 isu..antara lelaki dan perempuan..sapa lagi cepat bersiap?

lelaki ke perempuan?

aku ada konflik diri..kekadang aku rasa yup..lelaki lagi cepat bersiap..sebab depa tak payah nak dandan rambut/pakai tudung..tak payah mekap..pakai baju tshirt je pun...tak payah susah2 macam ppuan sebab kena iron baju/tudung..(walaupun nak ke kedai depan umah je!)

tapi kan..zaman sekarang ni..aku rasa perempuan pun kekadang boleh jadi lagi cepat dari lelaki..

aku taknak bagi contoh orang lain la..

aku bagi contoh diri sendiri je cukup..

kalo hari bekerja..memang aku akan bangun tido kul 7.45pagi..(tu sebab tido balik pas wat bekfas dan solat subuh)..bangun, mandi dan bersiap..dan kul 8.10pagi aku dah terpacak depan gril nak kunci pintu & solex gril..

compared ngan mycintaku (yang suka dengar cd lagu pagi2) ..dia bangun kul 7.30pagi (pun tido balik pas subuh..kekadang kalo tak tido balik, dia mandi awal dan dengar radio, lepak baca komik ke)...kul 8.15 baru la dia kuar dari umah..oh, lupa..sometimes dia dah start enjin moto dulu..so, kuar je terus prong preng2 baru jalan..

same goes kalo kuar berjalan2..aku dah bersiap kekadang dah tergolek depan tv..main game hp ke..nengok adik2 aku tak siap lagi..haihh..nasib aku ok je nak tunggu orang..

kalo jenis orang tak sabar..memang mendapat la kan

kalo balik kampung mak mertua aku memang jenis ajak g pasar pagi..kalo dia ajak je..aku kata ok..masuk bilik pup pap kuar 10min kendian dah siap bertudung..haha..

aku memang jenis gitu kot..mandi pun jenis tak boleh lebih dari 20minit..(kalo hari keje..percaya tak aku nyer takes time untuk mandi hanyalah 10min?haha)..ntahla..aku rasa kesian je kat orang yang tunggu turn nak mandi tu ..(padahal takde sapa dah..)

tapi ada certain times la yang mycintaku cepat sket bersiap dari aku..bila masa kawin dulu..haha..yela..lelaki bukan kena andam pun..cehhh..depa pakai bedak sket2 je..kita ni siap diandam..pakai tu pakai ni..haihhh

so, bagi korang camana?antara korang ngan suami/boypren/adik/abang/ayah or sesapa je yang bergelar lelaki..sapa lagi cepat siap?korang or depa?

2 comments:

Mya said...

laki aku bersiap cepat dr aku.
sekian

BHMB said...

tahniah..sbb ko xyh menjadi 'penunggu'..hehehe