Saturday, October 8, 2011

aku dan kuih raya..:)

sesapa yang datang raya umah aku mesti perasan bekas kuih raya umah aku tak banyak kuih pun..eh..kuih ke biskut..ah..apa2 je pun bolehlah..*konflik diri*
untuk raya tahun ni aku rasa ada order 2jenis je..white almond london ngan tart blueberry..
ada lagi 1 tu akak aku bagi..selebihnya umah aku banyak kerepek2 je..
dulu masa memula kawin memang aku PANTANG nengok kuih raya..yela..kita baru kawin..orang pun baru nak merasa datang beraya umah kita kan..jadi, aku order banyak2
sudahnya sampai raya haji pun tak abis lagi..terpaksa dibuang je..makanya sejak itu aku tak order lagi kuih raya banyak2..tapi kalo kerepek ke..mini popia ke..memang cepat abis..
baru2 ni..biler dah abis raya ni..belen2 kuih raya tu la yang sedap kan..
ada la orang2 ofis yang bawak kuih raya diorang yang masih ada kat ofis..
aku ni..sejak lahir sampai la sekarang ni..aku jenis tak suka makan kuih raya yang orang lain suka makan..
contohnya batang buruk n tat nenas..kalo orang lain..tu la kuih favourite diorang kan..
aku ni walopun suka minum air kaler or air manis..tapi bab kek /kuih/biskut aku kureng sket..sebab aku rasa manis sangat..ngilu gigi aku..
TAPI...ntah camana 1 hari tu..aku nengok diorang ni makan sedap je..aku pun kuatkan semangat nak telan seketoi la tat nenas tu..
mak aii..sedap la pulak..so, dari seketoi jadilah beberapa ketoi..
yang kelakornya yang tukang2 bawak kuih raya excited la sebab kuih abis dimakan kan..esok2nya pun diorang bawak lagi..letak kat tempat aku lak tu..dah sesapa nak je datang tempat aku..huhu




nampak menarik la tat ni..nyum2 (next year for sure ada tat nenas kat umah aku..hehe)


batang buruk?masih mengumpul keberanian untuk mencuba..hehe


korang pulak camana?ada ke kuih raya yang tidak digemari?cer citer laa..

No comments: