Friday, September 2, 2011

buka posa @ JM Bariani House

kejadian berlaku pada 27 august aritu
dah plan awal2 nak buka posa with kekawan sekolah
saja aku post kat FB ajak ramai2 sket..tapi macam biasa yang boleh pun kami bertiga jela..tiap2 tahun pun camtu gak..aku, along & lin..hehe
tapi bukan lah bertiga je..kami masing2 bawak la family members / kekawan ke sekali join..tempat ni aku yang decide last minute..ikutkan nak g kunang2 je..tapi along jenis taknk buffet..sementelah dia bukan pemakan sangat (sejak dia sakit buah pinggang ni)..jadi adalah rugi nak amik buffet kan..kol merata ..last2 kol tanya JM bariani kat wangsa maju kata ada wat ala carte and buffet..so, amik ala carte..order siap2..makan je..minuman order kat situ..




ni lin nyer..special menu for saturday..beriani gam kambing..urkkkk

ni aku nyer..beriani biasa n ayam beriani..nasi dia memang sedap..hingga menjilat jari!

mycintaku amik nasi beriani n ayam goreng rempah..sedap..panas2..

along bawak mak n anak buah dia..bagus dia kan..nengok dia melayan mak dia makan..anak mithali ni..hehe

dia bawak kawan (free hair) n adik dia gak (yang pakai tudung itam)

aku macam biasa bawak dikyang n acu laa..muka masing2 tensen je sebab air tak sampai2..huhu

lin bawak laki dia ngan sorang anak ppuan dia..sorang lagi anak bujang dia tak bawak..takut jadi huru hara dia cakap


aku bawak mycintaku sama..of cos la kan..ke mana sahaja bersama..



aku dah start demam ...tapi sebab fikir dah berjanjian ngan kekawan terbaik aku ni...aku gagahkan diri..makan ubat siap2..order pun teh tarik je..huhu..tapi teh tarik dia sedaplah..kurang manis..sedang2 aje..

mycintaku,dikyang & acu - depa order teh 3 layer

nengok pinggan aku..licin kan?tandanya sedap n puas ati makan kat situ..cuma ayam je tak larat nak abiskan.banyak sangat isi nyer..


pinggan lin lagi la..licin ..tak tau la sejak bila dia giler makan kambing..

3 of us..aku, lin n along..saja amik gambo duduk..supaya tak ketara ketidaksamarataan kami ber3...kang nampak sangat aku paling 'besar' kat situ..tak sukaa..hehe

pas makan2..kitorang berpecah..bermaaf2an..salam2 raya..aku terus g k4 wangsa maju..tapi dah kata nak dekat raya kan..kaunter nak bayar banyak dah tutup..pekeje dah cuti kot..nak bayar kena beratur panjang giler..depan aku artis lagi tengah beratur..nampak tak sapa tu..aunty joyah a.k.a norlia ghani..ngan sapa?anak dia..rusdi ramli (pakai tshirt putih n cap)..ensem siot..macam bebudak je..muda je nengok..tapi biler dibelek2 muka dia..ada la nampak uban tengah nak naik kat jambang tu..ahha..giler kan..sempat membelek muka orang.. gambo ni aku amik curi2 sebab akak aku sibuk sangat nak nengok betul ke tak..gambo rusdi tu tak berani la aku nak amik dekat2..cukup lah terakam di minda ini..ahahah..tapi dia memang sweet..:)..aunty joyah tu peramah..senyum je muka dia..ramai orang datang tegur dia ..tapi dia melayan je



tercapai gak hasrat berbuka bersama kekawan terapat..semoga persahabatan kami berkekalan..dari umur 13tahun (form 1) kami berkawan..harap2 sampai biler2 la..amin..

No comments: