Wednesday, August 10, 2011

menu buka posa

ni menu buka posa tadi..
hari ni meriah sket sebab adik aku iwan pun join sama..dia pun kalo beli belah kat bazar ramadhan macam berhantu..ntah apa2 benda dia beli..aku dah kata jangan beli bebanyak..kang membazir..nengok ni..kat meja dah penuh..terpaksa la buat buffet style..amik makanan dan duduk kat depan tv..


ikut putaran jam - nasi tambah + telo dadar + daging masak kunyit ngan kacang panjang + tempe goreng and nugget (nugget sahur tadi) + ulam timun + sambal belacan + air asam + talapia bakar (dikyang beli) + paprik seafood (aku masak) + nasi impit balut daun pisang (iwan beli)


close up - paprik udang dan sotong (seafood) letak bunga kobis je..kang letak carrot n kacang ditolak ke tepi je..huhu

daging masak kunyit..


kuih2 adalah meriah..aku order popia basah ngan che dan (katerer tetap kat ofis) +dikyang pulak g beli popia basah gak..tapi masin sangat ..huhu..+ kuih lidah aku beli kat kafe (tak tau apa nama korang pggil..liat2 dan bersira gula) + pulut bakoq (sedap..jangan tanya aku kenapa namanya gitu..aku pun tak penah makan..pulut dia balut pisang n makan with kelapa n gula..manis dan sedap)


air jagung dikyang beli (aku ingat fresh oren..sekali jagung..terpaksa telan gak..aku kureng sket air jagung/apa2 perasa jagung n durian ni..)


air dragon fruit..kembung air je berbuka posa ni ek..huhu


esok ada pasar tani..macam nak wat masak lemak ketam..nyum2..tapi ketam takde..minta2 lah kat pasar tani ada..depa rajin siangkan sekali..hehe..sahur sok aku nk wat sotong masak kunyit jelah..letak kacang panjang..(ada lagi sket dalam peti)..kat umah aku ni kalo lauk2 simple camtu la yang cepat licin..repeat sampai habis..kalo sambal2 tu takpe bawak berhari2 sebab tahan..


korang penah terlepas sahur ke?aku so far alhamdulillah..terjaga tak pernah lebih dari kul 4.30 pagi..sempat la aku masak2 sebelum kejut depa suma kul 5.15pagi..hmmm

No comments: