Thursday, August 25, 2011

buka posa 21 ramadhan @ meru, klang

rentetan dari kejadian berbuka posa di ramai tomyam tu..
malam tu kitorang tido kat umah akak aku yang 1st, ayu...
untuk yang tak tahu..aku ada 2 orang akak yg dok kat klang ni..si ayu dok kat apartment perepat permai, kapar..alin dok kat jalan meru, klang..tak jauh la..dari umah ayu ke umah alin jarak tak smpai 30min la..lagipun ayu tak bekeje dan amik upah mengasuh anak2 alin..
dah kebetulan ada kat klang..kitorang pun buka posa lak kat umah alin ahad tu..
kang sentap lak kalo tak pegi kan
dah alang2 sampai sana..terjah jelah umah depa berdua..
kebetulan pulak..pakcik aku, anjang kol nak datang berbuka sama2..
sedang elok la
kitorang gerak dari umah ayu cepat sikit..sebab nak g beli kerepek2 kat jln meru.ada 1 kedai pemborong..sungguh ramai orang..memang banyak giler aku beli..macam2 jenis kacang..yang mycintaku menggila beli jeruk..macam2 ada..haihh..sakit perut nengok jeruk2 dia beli tu..belum makan dah sakit perut..kalo makan??ha..lu pikir la sendiri
pas beli & belah..kitorang terus g umah alin..dia terus sibuk nak masak2..aku tak tolong pun..sebab masa tu la pulak perut aku memulas sebab gastrik..ngada tau..yela..sebenarnya aku ni nama je tak boleh puasa tapi aku pun macam orang berpuasa..apapun tak makan..
mana la perut tu tak bagi signal nak sakit..sendiri mau ingat la
menu hari tu macam2..dah konsep macam teko bertuah (potluck) pun ada
mana taknya..masing2 usung mangkuk tingkat sendiri..
anjang bawak nasi lemak sambal bilis tapi nasinya mabeles sebab letak halba..wangiiiiii
ayu pulak jangan tanya la..dia kalo masak macam nak jamu 1 kampung..hehe
lauk dia bawak ialah asam pedas ayam , ikan bilis goreng campur petai & ada pengat pisang juga....
alin lak..macam masak untuk kenduri kawin..dia nyer menu masak lemak cili api ikan kurau, ayam masak merah, sayur campur..pastu dessert dia wat agar2 pandan..
macam2 kan..memang penuh la sapra tu ngan makanan..seronok makan ramai2 camtu..sesekali..bukan selalu..


kelihatan gak tauhu sumbat alin buat..ngan roti john anjang beli..




tengah makan..kanan sekali ialah iwan


nyum3..aku dok paling ujung sebab jadi tukang cedok nasi n tuang air..huhu


puasa tahun ni kami masih berkesempatan berkumpul..


tahun lepas sesama adik beradik je..tapi tahun ni alhamdulillah semua ada..


semoga ALLAH melindungi ikatan silaturrahim antara kami dari anasir2 luar....amin

No comments: