Monday, July 25, 2011

terapi minda



ikan memang boleh jadi terapi minda kan..
melihat mereka berenang ke sana sini tanpa ada masalah nak fikir..eh..ye ke ikan takde masalah?
hhahahhha..setiap hari balik dari keje...mereka2 inilah yang ditatapi tanpa jemu oleh mycintaku..
korang tau tak ikan apa ni?ni lah ikan gapi..(aku pun baru je kenal ikan ni..hahhah)
ikan ni..dulu sket je..masa anak2 dibela di kolam di kampung..biler nak biakkan..mycintaku bawak balik sini (KL)..
memang rasi la tangan dia..beranak pinak dah ikan2 ni
ada sesapa nak beli tak?korang nengokla sendiri..kalo aku jadi ikan pun sangat happy nak idup..makan cukup..tempat tinggal luas...siap ada landskap menarik okkkk..tu deko2 akuarium tu mycintaku buat sendiri tu...kreatif kan beliau...
tangan dia memang sejuk..bercucuk tanam boleh..mengemas umah boleh..bela binatang boleh..aku je tangan panas..sebab aku reti masak..

teringat 1 ketika dulu..
dia kata....

"sayang jangan pegang pokok2 tanaman abang ni..kang mati..tangan sayang tu panas"

jawab aku..(takmo kalah kan..)

"eh2..sukati je..mana tau tangan orang panas?"

sambil tangan aku mengacah2 memegang pokok pandan yang dia tanam sedang meranum itu..

esoknya...

"sayang nengok ni...semalam pegang2 lagi..nengok dah mati dah 1 daun.."

mak aiii...sungguh la haiihhh...mati betul pokoknya..hahhahah
terus tobat nak pegang lagi dah..sekarang nak masak apa2..tomyam ke nasi lemak ke..aku arahkan je suh dia petik..takuttttttttt
yang hok ikan tu pun kekadang aku saja je nak usik2..aku cakap je gini...

"ikan abang tu asyik happy je ek..kalo bagi makan telan je ek..kalo orang letak cloroc dia makan tak agak2nya?"

mycintaku menjeling sinis sambil berkata "huh.."

hahaahahahahahhahah

No comments: