Saturday, July 9, 2011

mengecak..

"sedapnya nmpk..ko mkn apa tu ta?bak sket.."

korg mst penah kena cmtu kan?
tgh sedap2 mkn kekdg ada lak yg ngecak nk sket..
korg rasa apa agaknya kalo kena gitu ek?
rasa terganggu x?rasa mcm nk marah?ke korg rasa x kisah or korg yg sbnrnya salu ngecak kt kekwn org lain?
hahahahah
aku ni bab mkn xde la nk bkira ke apa..
tp adalah lbh molek kalo kita kurangkan perangai suka ganggu org mkn..
dr kecik arwah mak aku marah btul kalo aku ngecak org mkn..
tp kekdg tu la yg best nk dibuat kan..
sbnrnya org tua2 mrh kita wat cmtu sbb kurang sopan..x beradab..
lainlah kalo kwn kita tu yg offer mkanan tu kt kita..walaupun kita mcm xberminat nk ngecak..tp kalo org offer tu..jamah la sket utk jaga hati kwn tu..
eh..sesetgh org pggil ngecak apa ek?
aku pggil ngecak..aku xtau org lain..
utk aku sndiri..aku sndiri kurang selesa dingecak..haha..
ye.maybe aku ni seorg yg suka conquer makanan kot..hahhahhaa
tp aku ni ada masa kot..kalo mknan tu ada byk..aku xkisah je offer kt org..
tp lg elok rasanya tggu aku offer mkanan tu..sbb kalo dingecak aku takut keikhlasan aku xde di situ..mcm tpaksa je menyerah..lg bdosa kan cmtu..
motif entry ni?
hahahaha..ntah ek..maybe sbb aku nk luahkan rasa x puas ati sbb dingecak kot...tu je..

4 comments:

Mya said...

mengecak tak penah lak aku dengar.
mengecek penah. tapi maksud sama la. mintak makanan orang sikit LOL

BHMB said...

ooo..maybe maksud yg sama la tu..tp dr zmn sekolah aku guna words mengecak..hehe

AdanyaKauUntukku said...

ila pun panggil ngecak..
nak sikit lah tu....

tapi ni bahasa ape ye ngecak?

BHMB said...

ntah ek..jawa kot..haha