Friday, July 15, 2011

lelaki melayu mmg kurang romantik..

jgn la ada yg marah psl tajuk aku tu..hehe
aku x ckp lelaki melayu SEMUA kan..
aku x ckp gak diorg X ROMANTIK langsung kan?ada?xde kan..
aku just ckp (play safe..:p)..lelaki melayu kurang romantik..
maybe ada yg romantik..tp ada la bbrp kerat..blh dikira dgn jari or jarang dijumpai

utk yg dh bsuami tu..kalo suami korg mmg jns romantik..sila la tadah tangan berdoa dan bsyukur ye..kalo yg mmg mendpt lelaki yg x romantik tu..xpe, bsyukur gak sbb masih ada suami disisi anda..

apa sbnrnya erti romantik kt kita sbg ppuan ni?adakah biler makan bersuap2 dikatakan romantik?di bwh sinaran lilin..di restoran yg mewah..mkn sambil pandang memandang..ckp pun ala2 berbisik..tu romantik x?

lain org lain pandangan kan?honestly..mycinta bkn jns romantik menunjuk sgt cmtu..sedangkan sekuntum bunga pun mmg x penah bg kt tgn aku ni..xkisah la apa event sekalipun..TAPI...ha..ada tapinya..

biler kita bercinta dan bersetuju utk berkawin..aku pcaya ramai yg berjanji menerima suami mereka seadanya..x kisahla beliau itu jns romantik or not..tp yg paling penting BERTANGGUNGJAWAB..

tipula kalo aku ni ppuan yg x sukakan suaminya memberi bunga..adiah or g bcuti berdua2..
selagi namanya ppuan..for sure la kita sukakan benda2 gitu kan?ppuan..sukakan penghargaan..lebih2 lagi dr orang yg dia syg..cinta..dan apa2 lg la..

tp bangsa kita..dr zaman nenek moyang lg..rasa malu tu mmg tebal..dlm Islam pun malu tu diwajibkan ada..supaya kita x keterlaluan melayan rasa n nafsu..

mungkin sbb tu la para lelaki bangsa kita terikat dgn suma tu..jd diorg x tnjuk la ke'romantik'an diorg..

bg aku mudah..biar la laki aku x romantik mcm laki org lain..asalkan tiap2 masa, x kira siang or mlm..dia ttp ada disisi aku..susah or sng..wpun penat wat keje umah..masak ke..dia ttp ada tlg aku kms umah..beli brg dapur..tlg siangkan ikan ..bila aku demam or sakit..dia ada ditepi aku tlg tuamkan kepala..cuti utk jaga aku..jaga makan minum..haihhh..

dia mmg x romantik dr luaran..tp keikhlasan dia yg dtg dari dalaman tu lg penting dr segalanya..

so korang..jgn ngeluh kalo suami korg x romantik..cuba selami kebaikan lain yg diorg bg tanpa korg sedar sbnrnya itu lah yg btul2 buat korg BAHAGIA..

No comments: