Sunday, April 17, 2011

Maharaja Lawak - minggu ke2 (tema - Bebas) & minggu ke 3 (tema - muzikal komedi)

1. JOZAN

Minggu ke 2 : Bawak citer psl ayah n anak (mengajuk suara/watak Sol n Datuk Yusof)..best tp

brp nk menangkap jiwa..hehe

Minggu ke 3 : Terbaikk sejak join maharaja lawak..pilihan lagu suma best2 giler..suara pun mmg

komersil..leh wat album duet la pasni..hehe


2. NABIL

Minggu ke 2 : Lawak bersiri dr mggu pertama..kira sambungan la..nabil mmg kreatif n idea dia

segar..x rasa penah baca/ngk kt memana pun..

Minggu ke 3 : Perfect..creativity mmg terbaik la..cuma masa mula nk main piano tu agak lmbt

tgn dia masuk ikut tempo..haha..jln citer, pilihan lagu..suma best3 belaka..x kisah

antara dia n jozan sapa yg dpt jd juara..sbb sama2 pun best..yg penting depa top

3..


3. SEPAH

Minggu ke 2 : bawa citer dr penjara..ni pun kelako..sbb ke'selamba'an muka diorg tu..aku suka

jep ..suara dia unik tul..ala2 mcm azlee senario..hehe

Minggu ke 3 : paling kelako..ngk muka shuib pakai ppuan..bbtul sgt mengerikan..haha..tp suka la

dgr time dorg nyanyi..aahaha..


4. BALAS

Minggu ke 2 : x brp best sgt..audience pun x brp gelak..tp okla..leh layan..tp ttp gak nk selit

lawak double meaning kan..

Minggu ke 3 : si kurus tu jd ppuan..cntik mcm rita rudaini kata AC..haha..tp suara mmg out

giler..deaf tone kot..x ikut tempo..syuk pandai nyanyi la..blh x nk minat dia

sorg..haha..


5. ALEX

Minggu ke 2 : pun x brp menjadi lawaknya..kecuali masa dia ngajuk 'mana maunyerr' dlm loghat

perak tu mmg kelako sket laa..

Minggu ke 3 : kelas ko alex...mmg terbaik so far dr alex..lawak cerdik ahmad idham kata..mmg

pun ...x perlu double meaning..x perlu kutuk sesapa..dia gunakan diri dia je sebagai

modal..minat alex!


6. JAMBU

Minggu ke 2 : lawak advance..memula x fhm..awatnya dok pgil tok ketua la..zila bakarin

la..rupanya org gila ..hahah..adehh..gandingan yg ada keserasian selepas jozan n

sepah..

Minggu ke 3 : menarik tertarik ko mmg JAMBU..haha..mgu tu best..lagu tema utk grup diorg tu

best la..haha..pastu taukeh rapping pun syok dgr..paling best masa pok yuih

nyanyi lagu PAPAKU PULANG versi dangdut..mampu??haha


7. MAN

Minggu ke 2 : lawak x menjadi utk mgu tu..terasa mcm R2 lg best masa mgu ke 2..

Minggu ke 3 : faizal tahir versi rendah n chubby..hehe..suara man mmg sedap kalo

menyanyi..lagu pun wat slang kelate..huk aloh..:P


8. R2

Minggu ke 2 : bawak lawak perompak..penah baca dlm mjlh kartun lawak tu..tp okla sbb

divisualkan kira bjaya gak la..yg last tu ramai x fhm?sbb isteri empunya umah tgh

nyusukan anak..hahah..aku fhm je..(biasala..kekdg tbiasa je lawak dabel2

ni..heheh)

Minggu ke 3 : can mali can..ramai dok sahut2 hoi2..aku dgr suara zizan nyahut ok..lawak x

menjadi..akhirnya terkeluar utk mgu tu..huhu..


9. Jihan

Minggu ke 2 : bawa watak fesyen designer, jihan kaya..hehe..tp okla..x la teruk sgt..tekanan pun

kt dia..sbb dia sorg je ppuan..org ltk harapan tggi kt dia..sian dia..

Minggu ke 3 : nyanyi lagu Asmara n Dan Sbnrnya..x brp menyengat kot aku rasa mgu tu..tp aku

x tau la pendpt org lain..


10. XN3

Minggu ke 2 : Bawak watak toyol n pocong..serba x menjadi..tp ada gak org gelak..kira orait la

kot..huhu..

Minggu ke 3 : Tersingkir...


11. Amir

Minggu ke 2 : bawak watak mekanik kot..beza keta lama n keta baru..x minat..so, tukar channel

lain..hehhe..i'm sorry..

Minggu ke 3 : langsung ke laut...hohoho..bak kata dia mgu tu dia ialah peragut..bkn

penyanyi..haha


12. WAI

Minggu ke 2 : x best langsung..x serius..xde idea..ntah apa2..lantak la korg..x minat..

Minggu ke 3 : Tersingkir..tu la padahnya kalo x hormat gelanggang..bak kata ahmad

idham..sekian..


ni review n komen aku je..apa yg aku rasa..kalo org lain aku x tau..aku respek pendpt masing2 la..ikut sukahati sndiri la kan..

yg penting aku dh ada top 5 aku sndiri..hehe


1st or 2nd. - Nabil/Jozan

3rd - Sepah

4th - Alex

5th - Jambu..


boleh?sukati aku la..lalalalalalalaaa

No comments: