Monday, April 11, 2011

kenduri doa selamat

alhamdulillah..dh pun tcapai niat aku yg utama ni..
mmg dh lama smpan niat nk wat kenduri doa selamat kt umah baru aku ni
sori la ..mmg x pggil kekwn pun..(mmg kena wat lain2 pun sbb keluasan umah tidak mengizinkan..hehe)
yg ada pd aritu ialah adik badik aku, sedara terdekat n jmput org2 surau je..
septtnya aku nk wat pas asar..utk org2 surau..wat menu minum ptg
tp sbb kt situ ramai yg dok pun kebykkan nyer ialah penyewa (bebdk kolej, dok sesama bujang), jd x ramai la org surau pun..
aku dh msk awal2..tp lepak dulula pun..
mlm mmg plan wat ns berlauk sbb pggil sedara mara gak..
pas mgrib tu br la ramai sket jemaah...ditmbh ngan sedara2 n adik badik..penuh gak la umah aku tu..


jemaah sedang mmbaca doa slmt dan tahlil juga

aku msk mihun spore n tlg rebus ns impit shj..yg lain akak2 aku tlg mskkan..utk ns putih, lauk2 nyer ada kari ayam (spt dlm gambo)


kuah lodeh + kuah kacang utk dimkn bsama ns impit, ulam2..smbal belacan (ha..tu aku wat..hehe) +ikan masin n ikan goreng gak..


tempe goreng + sambal tumis bilis (yg ni aku wat..septtnya sambal tumis petai+bilis..tp petai xde lak mggu tu kan..sj sabotaj..huhu)


buah tembikai kuning (ada buah betik gak..yg tu adik aku, iwan sponsor), puding jagung akak aku, alin yg sponsor..


yg ni aku ...tempah..bkn buat..xde masa..hehe..karipap sardin n puteri ayu

yg ni hajat akak aku 1st, ayu..dia wat bubur kacang ijau n bubur pulut itam..beriya sgguh..tp org dh niat..aku terima je..ada yg dibuat 'berkat' utk org surau/jemputan bwk balik..




so, kekwn..harap maaf la ye..mmg xde dikalangan kekwn pun yg mendpt jemputan..yg ni khas utk org surau n sedara2 n adik badik sahaja..


utk kekwn lain session ok..tgu je emel jemputan utk u ols nnt..


heheh

2 comments:

AKO @ retna said...

baru nak sentap sebab tak jemput hhahahah :p


fuh... sabar sabar :p

BHMB said...

sila abskan bacaan dulu lenkali..suka tau jump to conclusion..hehe