Tuesday, April 19, 2011

kebuntuan..

dlm smggu..aku ada jadual khas utk memasak..ha..kagum x
kiranya hari utk memasak ialah hari isnin, rabu, sabtu n ahad je
selasa n jumaat ada psr malam..khamis ada psr tani..jd, aritu ialah cuti utk msk sbb beli je mknan dr situ..
semlm adalah kebuntuan nk msk apa..
seriously la..kalo salu sgt msk..smpai 1 tahap pkran leh buntu nk pk menu apa..
ngk dlm peti..(biasalah ujung2 bln..peti pun sendu je stoknyer..huhu)..haihhh..x selera..
tp pkkan keje aku msk je..mkn tu mmg x la..aku msk utk encik suami & adik2 aku je..
wpun msk utk diorg,..kena gak pening kepala pk..sbb adik2 tu x kisah la lauk apapun..kalo suka, diorg mkn, x suka diorg x mkn..tp kena gak la msk apa yg diorg mkn..kalo msk apa yg diorg x mkn, x ke mmbazir namanya tu..pening lg x?hoihhh..kusut
pastu kena gak faham selera encik suami kita...apa yg dia suka..apa dia x suka..sbb aku rasa suma isteri mst suka ngk suami mkn bertmbh2 kan..tu maknanya mskan kena ngan selera beliau la tu..sama la aku pun..tp so far, jarang sgt la dia mkn x bertmbh..kecuali time dia demam/x sihat..mmg ssh la nk mkn pun..
jdnya..1 hari tu..blk keje..(sepnjg perjlanan dr ofis smpai ke umah dh start pk dh..apa menu..) smpai umh terus kuarkan ayam..kuarkan ulam2...pk lg apa nk tmbh wat lauk...
maka, jd la spt gambo di bawah...lauk simple tp kalerful kan..hehe



~ sambal ayam + anak ikan (ala bilis tp bsr sket) grg berkicap + ulam salad/tomato/timun~



tu jela..aku mmg x reti nk msk 1jns lauk je..wpun simple (bg aku)..ttp nk ada 3 jns kan..hehe..

No comments: