Monday, March 21, 2011

wedding

kelmarin kitorg g wedding @ batang berjuntai..eh..sekrg nama dh baru n sedap sket didengar..iaitu bestari jaya..
tp still aku kalo bciter ngan org mst aku ttp guna nama asal tmpat tu..knp nk malu,..knp nk pk ke lain lak kan..tu la ltknya kg aku dulu2..sblm aku bgelar org bandar..eh..tp bkn kg aku la sbnrnya..tmpat lahir arwah mak aku..dulu situ ada lombong bijih timah..pastu arwah bapak tua (atuk) aku keje buruh kt situ..nenek aku lak a.k.a mak tua bniaga kantin..kecik2 penah la merasa g kantin tlg2 ngk..hehe..
tp pas kapal korek dh x jln..pak tua pun dh meninggal..kuarters situ dh xde org tggal..jdnya mak tua pndah ke shah alam n seterusnya dok kt ampang, sblh umah aku n mcik2 aku..
ok..dh ke laut again..so, sabtu lps aku g sana..tp xde la masuk ke kawasan kapal korek tu..aku g kt pekan je..kt tmn purnama..umah mak ngah aku..sepupu aku kawin..mak ngah aku ni anak ada 8 org..sumanya lelaki..so, masa kecik2 dulu..aku ni dianggap anak ppuan dia la..penah gak disusukan..tp x sure lak lbh dr 3x susuan ke apa..hehe (org kata kalo anak susuan lbh 3x ..tu dh jd darah daging la kan..means aku n sepupu kira adik badik susuan gitu..)
sbnrnya sepupu dh nikah last week..12 mac xsilap aku..mcm2 versi aku dgr..sumanya yg x elok..kononnya belah ppuan x respek belah lelaki..eh..x berani nk ckp..sbb aku xde kt tmpat tu..jd aku takut nk dgr citer..kalo aku pcaya, dibuatnya benda tu x btul..dosa pulak kan..(takut la sekrg ni..mcm2 dh jd kt bumi..x tau smpai takat mana kita leh idup..huhu)
tp...ada tapi ni..xpe2..kita layan gambo dulu..

me tgh bsiap..try tudung baru beli mlm sblm tu..tp tetiba mcm x selesa..so, tukar tudung lain.hehe..tu biasa kalo org dh kenal aku ni..

memula pose cantik..(*cehh)

pastu dh bosan..sbb?sila scroll kt bwh.. *minah biru itu ialah sepupu aku gak..tp beliau akan kawin pas raya ni..insya allah*

pengantin smpai kul brp tau???kul 3 ptg ok..giler ke x tu..
blh x aku nk luahkan apa aku rasa sket..?sket je..
sbnrnya aku x tau apa mslh belah pengantin ppuan..
tp apa yg aku tau..belah ppuan x berhak la nk meng'spoil'kan kenduri belah lelaki smpai cmtu sekali..dh la bsiap pttnya kt umh belah lelaki..tp x...nk gak bsiap kt umh ppuan..pastu yg bestnya baju pengantin kt umah lelaki..cmn tu?dh la umah dia kt shah alam..pttnya x la lama sgt amik masa nk smpai kt btg bjuntai tu..tau la ujan..tp aku x rasa amik masa yg sgt lama ok kecuali kalo ko mmg SENGAJA nk sabotaj majlis..tu dh tentu..
dh la smpai kul 3ptg..pastu nk bsiap lg..berarak lg..pulak tu xnk berarak sbb ada 1 keta belah ppuan x smpai lg..blh x ko jln je..dh la tgh ujan..pastu nk bertempik2 kt situ kt sepupu aku..eh..giler x de adab la weii..
jmputan septtnya setel kul 3ptg..tp sbb diorg yg lmbt..ada gak yg tgu sbb nk ngk pengantin..
sepupu aku mmg muka dh ketat giler..maybe malu n marah tp xleh nk watpe..tp korg ngk la muka dia..mmg senyum paksa..huhu..
aku x tau la sejauh mana leh dia btahan..ntahla..bkn nk doakan yg x baik tp kalo ginila peelnya..xde respek kt org..hmm..x sure la nsb dia masa akan dtg..kalo sekiranya terjadi apa2..silalah jgn slhkan org lain..tp slhkan diri sndiri

*eh..tetiba aku rasa emosi pulak entry aku..hmm..harap2 x kontroversi la..ni pandangan ikhlas aku je*

No comments: