Friday, February 4, 2011

8th stage - ops pindah umah

baju2 suma boh dlm beg sandang je..sng..ni angkut naik keta

tlg tebuk lubang

org lain wat keje..diorg lak yg kepenatan..huhu

buruh kecik..hehe..jgn x pcaya..dia n akak dia yg turun naik tgkat 4 tlg angkat brg2 kecik tu..kagum2..

diorg nyer blk clear dr brg2..so, brg smpai terus kemas2..x la semak sgt umah kan

blk acu pun sama ..brg2 byk dilonggok dlm blk master n ruang tamu je

masa ni tgh punggah brg2 yg dlm kotak..peti ais tu diorg kuarkan

brg2 dlm blk aku..mcm kapal karam kan?huhu

ops pindah umah ni bmula jam 10.30 pg..angkut bbrp kali..memula yg kecik2 bwk naik keta..2 keta..adik2 ipar aku nyer keje la tu..
memula brg2 sepupu aku masuk umah sewa tu..kitorg dh kosongkan 1 blk..utk ltk suma brg2 sepupu aku yg akan overtake nyewa situ kan..
pastu lori kitorg lak smpai..kul 12.30tghari start ssn masuk dlm lori..kul 2lbh setel..terus bwk g umah baru..
punggah2..terus g lunch..masing2 kebulur..x bfas pun kitorg sbnrnya pg tu..
lori tu dpt murah je..kwn abg ipar aku..dlm rm200..okla kot ek..
tp lori tu ada driver je..pekeje xde..tpaksa la kitorg adik badik yg punggah n angkat2 suma..
bg gak la upah n banje lunch..nsb la ada yg nk tlg..hehe..
dh pndah 1 hal..nk ngemas pulak 1 hal..x siorr aku ngk umah mcm tongkang berlanggar iceberg..huhu

No comments: