Wednesday, January 19, 2011

OKU

sapa ada ngk Majalah 3 yg psl org OKU wat bisnes dobi ni?
aku sbnrnya dh lama x ngk m3 ni..tp aritu ter'ada' masa lak nk ngk..jd layan jela kan
mujur isu nyer menarik..
psl bebdk OKU yg diberi peluang utk menguruskan kedai dobi..
wah..sgt kagum ok..
mmg salute la kt bebdk ni..seingt aku kedainya kt midvalley kan..teringin juga nk pergi try servisnyer..
tp kesian..sbb diorg kata ada customer yg x yakin ngan hasil keje diorg..
alamak..bbtul la kesian..
pttnya diorg bg can la kan..at least diorg x menadah tgn tanpa berusaha..
bg support la..kalo dkt umah aku..sure hari2 aku pergi kedai diorg..
aku mmg x smpai hati ngk org2 OKU cmni..mcm bebdk yg uruskan kedai ni..diorg bkn sindrom down..tp..ada mslh autisme..ada gak yg SD..tp sorg kot masa aku ngk M3 ni..
belah family arwah mak aku ada gak yg sindrom down n OKU pendengaran
jd aku mmg x la rasa t'ganggu' ngan diorg ni..sbb cuba tanya diorg..nk ke diorg dilahirkan cmni..xde nyer..dh kuasa Allah nk jdkan diorg gini kan..
sebak gak dgr citer diorg masa M3 ni..

wpun keje..ttp bsolat..baguss kan..ada gak yg sempurna sifatnya mcm kita kekdg skip gak solat tu..(ngata diri sndiri sama..hehe)

dia kira mcm ketua la..ada sorg tu..dia ckp xkan bgerak selagi x menerima arahan..kena bg bbtul arahannya baru dia wat..hehe..

mujur ada gambo simpanan aku..ni la arwah pak uteh aku..adik arwah mak..dia sindrom down..dia x suka org pggil dia pak uteh..tp dia suh pggil nama dia ayim..hehe..dia x fhm la pangkat2 ni kan..dulu bdn dia berisi..pas arwah mak tua (nenek) aku meninggal..dia dok sat ngan family aku..wah..bkn main bjaga mkn minum..siap bhidang ok..mmg manja..hehe..pastu bgilir2 ngan mcik2 yg lain..ngan mak ngah aku yg last sekali la dia dok..dr segemuk2 bdn dia..smpai jd gini je..kurus giler..tp doc mmg ckp pun..org penyakit sindrom down ni.umur diorg salunya x panjang la..sbb sistem dlm bdn x kuat mcm kita..ayim meninggal masa thn 2006..11 feb..4 bln sblm aku nk kawin..al fatihah utk ayim..:(

diam x diam dh hampir 5 tahun ayim pergi..

No comments: