Monday, November 15, 2010

nasi lemak yg best!

dlm msia ni..aku rasa NASI LEMAK dh jd mcm makanan wajib utk sarapan kan..
tp penah x korg mkn nasi lemak yg korg rasa YANG PALING BEST IN THE WORLD..hoho

kecuali mskan mak la ye..tau dh mst ada yg nk kata masakan mak dia yg paling best dlm dunia ni..haha..sama la aku pun..merasakan benda yg sama gak

tp maksud aku kt sini..ns lmk yg dimasak oleh org lain la..tp korg rasa ns lmk tu adalah sdp..

masa aku sekolah rendah dulu2..kt SEK. REN. KEB. KUALA AMPANG 2..kt ampang tu..dr darjah 1 smpai darjah 6 aku sekolah situ..
bkn aku nk citer ns lmk kt kantin sekolah tu yg sdp...kt kantin tu x sdp sgt mskan dia..cehh..komplen lak

dulu kt situ kira mmg mcm penempatan kaum cina la ..sebelah sekolah aku..ada pasar basah diorg..x silap aku nama jln tu..JALAN AWAN..haha..ingt lg..kwn2 yg penah sekolah situ mst tau..

kt tepi jln pasar tu..ada 1 stall org melayu jual ns lmk..aku ni mana penah beli mknan kt luar sgt..sbb mendpt pesanan dr mak aku..huhu..takut la nk beli kan..sbb situ rata2 yg meniaga kaum lain..takut termakan ke..

memula fikir cmtu laa..x terfikir lgsung nk amik tau ada seorg je penjual ns lmk melayu kt situ..
tau pun sbb penjual tu dok setempat ngan aku..kg mengkudu ..

so biler dh tau dia meniaga kt situ..br la berani nk beli..tp tu la 1st & last aku beli sbb dia dh dpt tapak meniaga kekal kt tabung haji kot x silap aku..

ya allah..x sangka ns lmk dia sedap sgt...pastu rasanya lain dr yg lain..
penah x korg mkn ns lmk...tp ada ltk kuah kari sket?ada?penah?
mst kalo ada pun..jarang jmpa kan?
aku masa beli tu...kirim kt kwn aku..
mmg sdp laa..kari dia tu yg watkan ns lmk jadi lg wangi..merengak2 bau ns lmk tu..
mmg best giler...smpai sekrg aku mkn ns lmk kalo ada kari mst aku simbah sket kt ns lmk aku tu..

feel2 citer lama la kan..tp x sama laa..kari dia tu mcm ssh sgt nk wat...kari tu lemak..tp cair sket..
xleh gambokan la..ni pun aku taip smbil telan air liur..slurrrrpppp...huhu

aku penah la try ns lmk antarabangsa..tp x rasa best mcm yg ns lmk pcik tulaa..
aku rasa pcik tu pun ntah ada lg ke xde...

tp aku ingt nama anak2 dia..sbb diorg 1 sekolah ngan aku masa tu..lain2 kelas la..diorg tua bbrp thn dr aku rasanya..haa..sebaya akak aku..

mana nk cr ek ns lmk cmtu...merata dh aku merasa ns lmk..tmasuk aku nyer sndiri..tp still xleh lawan ns lmk pcik tu..ada mamdremkah..?haha

No comments: