Friday, November 12, 2010

duit belanja sekolah

semlm keputusan UPSR dh keluar...
seronok sgt kan ngk bebdk terer2 dpt 5A..sejuk perut mak diorg mengandung..
wpun ada org ckp..ala..br UPSR..weh..UPSR pun ssh gak tau..aku pun masa amik UPSR xde la dpt byk A cmtu..huhu

ni aku nk share..masa sekolah2 dulu brp duit belanja yg korg bwk g sekolah?
aku ni ngaku la..aku bkn jns pandai menyimpan..
apa n brp mak aku bagi..mst aku abskan..kekdg beli benda ntah apa2..
mmg nature bebdk cmtu ke ek..

masa sekolah rendah..duit banje naik ikut darjah..dr tahun ke tahun..hehe
masa darjah 1 aku nyer duit banje dlm 70sen..
darjah 2 up sket...80 sen..
darjah 3 n 4...90sen
darjah 5 n 6 ...rm1..tp darjah 6..setiap hari jumaat duit belanja jd byk sket sbb aku masuk kelas komputer..jd kena ada duit tambang bas sekali..pastu aku ajak kwn baik aku masa tu..SYAZI (baru je jmpa dlm FB aritu..hehe) temankan sekali..jd tambang bas masa tu sorg 30sen je..ala..bas mini pendek tu..bebdk mmg diorg amik 30sen je rasanya

dulu aku rasa banje brp sen pun mcm cukup je..sbb nilai duit masa tu tggi lg...

kuih2 masih 20sen..air pun sama...ns lmk 30 sen..tp xde apa sgt laa..kalo telo n timun n smbal je..nk sedap sket ltk telo mata..tp dh caj 80sen..tp still murah lg laa..

naik sekolah menengah..duit banje aku dr form 1 smpai 3 up jd rm2..sbb g sekola jln kaki..penat la kan..jauh gak..dlm 20-30min smpai sekolah..huhu..tp beramai2..so, best gak..

masuk form 4 n form 5..aku dh jd pengawas..jd duit banje byk kena byr yuran tu la ni la..plus dh pandai merewang..so, abah aku up bg rm20 utk 5hari bersekolah..maknanya sehari rm4 la..byk kan?biler ingt balik..sian abah aku kena bg bebyk ...huhu..tp masa tu x fikir..tau nk kena byr tu ini je..dan masa tu masih mewah sket..sbb abah aku keje bank lg..bebdk kan..x fikir susah senang mak ayah cr duit..tau nyer kena dpt duit banje gak..x kira apapun..

so..korg lak cmn?byk ke duit banje korg masa sekolah dulu?share with me..:)

No comments: