Wednesday, October 20, 2010

mimpi

aku x tau la lately aku salu mimpi time tdo..
mimpi kalo best2 xpe...ni mimpi2 yg agak menakutkan..
mcm berbentuk amaran
ngeri tau..

mimpi 1
aku mimpi naik gunung/bukit..tetiba aku rasa terjatuh..melayang2..tp sblm aku terjatuh dlm gaung ke apa..aku dh terjaga..aku dh bc dlm buku tafsir mimpi...maknanya aku akan mendapat kesusahan ataupun ada org nk wat something x baik..erkk..harap2 x la kan..

mimpi 2
xde intro xde apa2..tetiba aku mimpi aku menyusukan baby...xtau la anak aku ke anak sapa..jantina pun x dpt dipastikan..ni aritu aku ngk ada percanggahan makna..1 maknanya akan mendpt rzki..1 lg maknanya x elok..ada org masih nk wat something x elok..arghh..sapa lak ni kan..

mimpi 3
ni mcm real la..aku mimpi aku blk dr kg..mmg salunya nk masuk umah..(salunya mmg xde sapapun kt umah) tp wpun xde sapa..aku ttp sblm masuk tu..aku akan bg salam..kan kita harus bg salam utk malaikat penjaga umah..tp aku mmpi tu..aku bg salam..terus ada org sahut..tp xnmpk sapa..aiyoo..menakutkan giler..tu mmg aku terus terjaga n berdebar2 sgt..

mimpi 4
ni baru kelmarin ke aku mmpi..giler scary..aku mimpi aku dpt sakit mata..mmg merah la...pastu dlm mmpi tu aku ngk la mata aku dlm cermin..aku bukak kelopak mata aku..n kt bwh kelopak tu..aku ngk ada berenga lalat (kalo x yang x tau..berenga lalat tu ialah telur lalat..kan kalo korg biarkan makanan n lalat hinggap..diorg smpat bertelur kan?tu la berenga) kt tepi mata aku..gilerla..aishhh..aku tau maksudnya x elok..

benda ni start pas aku tlg kwn aku utk sembuhkan diri dia dr penyakit misteri..hmm..
aku tau mgkin ada yg x suka..tp xkan la aku nk ngk kwn aku mderita cmtu je kan..tmbh lak aku ada mkcik yg pandai mengubat org..harus la aku tlg..tp harap2nyer amaran/kesusahan tu hanya dtg melalui mimpi je..xperlu la nk panjangkan ke alam realiti pulak..kita ada agama..ada tuhan..semoga ada rasa takut la dlm diri diorg yg tersasar tu..

2 comments:

Daknakey said...

Emm.. menarik posting mimpi nih beb. Kekadang mimpi boleh jadik kenyataan. Tapi of coz kita nak kenyataan tu yang baik2 aje kan?

BHMB said...

aah...tu la psl..tp mana leh kalo asyk dpt mimpi best2 je kan..ahah