Sunday, September 19, 2010

blk ke pangkal jln..


masa temankan adik aku g amik deposit dewan tasik ampang hilir aritu..smpat aku snap signboard ni..
bkn apa2...tp sj nk imbas kenangan lama..
ni la tmpat tggal kitorg dulu..
tp tggal JALAN MENGKUDU je..dulu nama tmpat tggal aku KAMPUNG MENGKUDU..perkampungan setinggan ..sekrg tapaknya dh dijadikan tapak PPR AMPANG HILIRAN..
aku dok situ dari lahir smpai la ujung thn 1999..mak abah aku pndah dok situ dr thn 1977 kot..x ingt lak..sblm tu mak ayah aku dok kt kg baru..
dok situ dulu best..sbb dkt2 ngan jiran2..org kata susah senang ngan jiran..ada di antara jiran2 tu till now masih berhubung rapat..dh mcm sedara mara..tmasuk la family arwah nenek aku yg dok kt bkt antarabangsa tu..
dulu aku g sekolah berjalan kaki je ngan kwn aku si lin tu..masa tu xde lg hway MRR2 tu..jauh gak masa tu berjalan..ikut blkg ampang city n risda tu..sekolah aku tu ada lg..tp sekrg jln masuknya kt kuala ampang..dpn sket dr flamingo hotel..tp kedudukan skolah tu bbtul blkg hotel tu la..cuma sbb ada tasik kt blkg hotel tu yg watkan jln nk g ke sekolah tu kena melencong sket ke kuala ampang..pastu sekrg dh ada hway lak
sekrg Tasik ampang hilir tu pun dh cntik..bagus..dh terpelihara..kalo x dulu lombong terbiar je..tp dulu ramai org dok memancing kt situ..sekrg xde dh rasanya..sbb tasik tu dh jd tasik rekreasi kan..
ikutkan perancangan..adik aku nk kawin kt dewan tasik ampang hilir ni..tp x kesmpaian lak..
xpela..tgu jela kot ada rzki memana adik aku yg nk kawin nnt kan..hehe

No comments: