Wednesday, August 31, 2016

kusss semangattt

1st time mkn kt sini..memula nk mkn kt boat noddle..tp tau jela..baru bukak kt shopping mall baru ni..so meramai la org mkn kt situ..aku pulak tak kuasa nk tggu..so mai la kita try mkn benda lain
nasi lemak apa ntah..tp ada mcm bebola isi ketam tu ngan ayam rendang..pastu ada acar..eh mcm takleh terima dek tekak
aku nyer nasi lemak sambal udang tp udang mcm tak masak je..mentah je aku mkn pastu muak ..yg isi ketam tu mcm x elok..rasa masam
nugget 6 ketoi ni rm9.90 wehhh..ko rasa??
yg ni je aku rasa sedap..huhu
our drinks...
mmg 1st n last la makan sini..aku mkn ber2 je pun tp total makan RM89.90!! fuhh..urut dada aku bayar..mcm tak logik je harga byran utk 2 org..bkn la berkira sgt tp aku rasa berbaloi la byr mahal2 kalo SEDAP..mslhnya ni tak sedap langsung!! urghhh..tobat la haihhh nk mkn sini dh


Monday, August 29, 2016

masak main2

masak sambal kering petai pecah telo..
ada belen tulang aritu wat gulai
ikan goreng pelaling
nila masak main2..kalo masak sungguh2 mst korg tau cmn rupanya..heh


Sunday, August 28, 2016

ke kebun kitaa

aritu makteh (mak baru den) bgtau kebun/dusun dia tgh musim buah..so dia ajak pi..kitorg kalo nk pi salunya nk pegi ramai2..kalo pi takat 1 keta suma segan..heh..so pakat2 la mgu yg ujung bln tu pi dusun makteh..kt sempadan bentong-karak nun..

depa sampai dulu pegi kebun blkg umah dulu..kait manggis
labu pun ada tgh buah
kait-kait terus makan..nyaman..
org yg jarang dpt ngk pokok manggis mmg gini la peelnya..hehe
pulasan pun ada
layan buah yg dikait
dah sampai suma kita g lepak2 bwh pondok kt kebun..abg yazid rajin g ngk buah durian..ada la jumpa gak..blhla nk merasa mkn
bawak bekal mkn n lauk2
puas hati dpt mkn durian
ngk isi dia!!
isi perut dulu
yg paling byk buah rambutan
selamat dikokak oleh abg yazid..ehehe
pokok limau pun giler byk buahnya
petai pun kitorg kait
skali ngk mcm anak org asli tepi jln jual petai.hehe
g kebun lg 1...buah langsat tgh ranum wehhh
paling jakun ngk pokok rambai dpn muka.hehe
pokok pulak rendang..bkn takat anak2..mak2 pun sama naik..haihhh
mak2 je yg lebih ni..eheh
makteh mmg dh pesan suh bawak baju extra sbb ada sungai belakang kebun..aku pun bwk tp mls pulak nk tuko2..haha
pengawas je mereka..hehe
muka nk join tapi malas...haha

Tuesday, August 23, 2016

woot woott

sambal petai pecah telo..petai ni special sket sbb kait sendiri blkg umah kampung..hehe..pokok jiran tp dia dh pesan suh amik je kalo nak..sbb dia x dok situ pun..gemuk2 mata petai tu..geram aku
goreng ikan 
buat daging bako sket
cicah air asam..perghhhh...


Sunday, August 21, 2016

bedal lg

untungla adik ipar aku tu ada umah tgh kebun durian..nk makan tgu je durian gugur..toksah nk beli2 dh..huhu