Tuesday, June 30, 2015

he requested!

masa g makan2 anniversary aritu..sempat la ke supermarket aeon tu beli barang2 basah nk masak
ceh..mcm byk nau la brg nyer..walhal 2 ketoi daging kambing je..haha
si dia tu nk makan kari kambing ngan kentang..layan jela selera dia...

simple dish cmni je utk buka posa esoknya tu..mycinta tu tak reti nk mkn byk2 lauk..yg bilis+tempe sambal tu mmg aku wat byk2 sbb mycinta tu suka je makan time sahur/buka..so wat bebyk..kering2 so takyah hangat la kan..sambal belacan pun ada juga
sbb aku masih 'cuti' ...so ni je la aku makan...(siang dh kenyang mkn mcm2..hahaha...ops!!)
sekrg makan depan tv...siap2 boh lauk dlm nasi pastu tunggu citer Dia Isteri Luar Biasa start...eh tetiba ada tmbhan lauk ikan pekasam kan..ha..tu fav dia juga

Monday, June 29, 2015

anniversary kami!

tgh tgu si dia bersiap..saja nk tnjuk gelang baru itu..ahhahahha
layan jela..hahah..mmg agak syok sendiri la ko selfie sorg2 sbb si dia tgh asyk main COC!huh
his
mine
drinks
mkn kt sini jerkk
ni yg kami order...
haha..sempoi je kan
tak perlu g candle lite dinner sgt la! asal spent time berdua pun dh ok dh ..
hadiah bg later je..tak tau lg nk bg apa..ingt skali kan ngan adiah bday dia jela bln july nnt..senang..bg skali yg mahal nyer..haha..

puas hati!

aritu aku teringin nau nak makan nasi beriyani
balik keje suh mycinta drop kan kat bazar ramadhan danau kota tu
ngk nasi beriyani nyer..perghhh...mengancam sungguh
beli lauk daging beriyani
balik makan..huhu..rasa nak nangis! takde rasa garam ...daging pun keras..(ke dia hangat2 je lauk tu)
yg tmbh sakit ati...harga nyer RM8.50 ok! mcm tak berbaloi je rasa
tapi sbb lapo...makan gak la kan..kang buang membazir pula..tp mmg mcm suku je la aku makan..tetap membazir gak la *nangis nasi*
esoknya ada pasar malam pula
mmg misi nak cari nasi beriyani lagi..sebab tak puas makan..(aku mmg gitu..kalo tgh craving..benda yg sama la aku cari dan makan smpai aku puas ati)
alhamdulillah..sedap + murah! puas ati sangat dpt makan!
beli kt pasar malam..lagi puas ati sbb mmg dh tau sedap n murah

Saturday, June 27, 2015

dasat tu! i Want AWIE!!

announcement utk annual dinner ofis dah kuar aritu

aaaaaaaaaa..ngk artis nyer!!!
best giler kot

i want AWIE pls!!
danggg!!! minta2 la mycinta nak ajak aku pegi this year..pleaseee!!! last pegi thn 2009 kot..!!

AC Mizal . AWIE . Douglas Lim. Elizabeth tan

Friday, June 26, 2015

perli ler tuuu

me: bang, nnt tlg beli air heaven&earth purple tu..yg org salu minum tu
dia : ok!

nah, kuar kedai
v
v
v
v
v
v
v
v
v

amik ko...1 karton dibelinya! minum la sampai pengsan!hahahaha

Thursday, June 25, 2015

4th day - menu buka posa

ahad tu aku gantung senduk
malas giler nk masak
hahaha...sbb tau akak2 aku nk mai kot..tau jela memasing tukang masak...
mesti macam2 dorg bawak
true enough ok..makan sampai sendat!

akak 1st aku bwk mee goreng + bubur jagung
akak 2nd aku buat tomyam ayam, ikan siakap bersos..ngan pau sambalnyer ngan kuih lidah nyer..mcm2 lg..tp ni je yg ingat nk snap aritu..sekiann.heheh

Wednesday, June 24, 2015

today is our 9th anniversary!

to




US!!!

Our anniversary is not just a celebration of our wedding day. It is the celebration of every day of being married to an awesome guy like you.
Happy anniversary.

Tuesday, June 23, 2015

3rd day - buka posa

tanya abah aku...nak makan apa? dia kata apa2 la..aku tanya lg..asam pedas nak tak? dia kata sedap tu..fine..asam pedas ikan pari with terung
kailan ikan masin
masak lagi benda ...sambal bilis with tempe..tadi masak 1st round utk acu kan
ulam2...kacang botol, timun jepun n terung bako
sambal tempoyak
ikan masin bulu ayam n ikan masin kembung
mycinta buat sandwic sardin
grg kuih karipap ayam segera..
ni aku nyer la..laksa asam..abah aku pun suka
masak bebyk ni sbb ada tamu ye...nurul & suami..hahah..my bFF..tu 2nd round makan kepok lekor pula...kalo dpt borak..x sampai kul 12 mlm tak sah ye...aritu dorg blk kul 12.20pagi...hohohohoho...
nurul baik ati bagi bread puding ngan kastard sos lagi..sedap!

Monday, June 22, 2015

3rd day - menu sahur

ni nak bangga sket..aku bangkit kul 4 pagi sebab nk tanak nasi lemak ni ok..sangat mencabar sbb abah aku ni jns makan beras siam wangi..tau jela kalo terlebih air ke apa...sahih jd bubur kan..pulak tu aku masak atas dapur tau..bkn pakai rice cooker...so sat2 aku bukak piuk..alhamdulillah..mencapai piawaian yg aku nak...dalam kul 5 nasi pun kering elok..syabas!
sambal pun baru pagi tu dok ketung ketang...wat sket je..sbb pagi2 mana leh makan pedas sangat..kang ada yg berturut g toilet sakit perut..hehe
ulam timun wajib ada
telo rebus..aku ingt nak rebus 2 biji je...sbb ada 4 org makan je pun..so kerat dua dah la...si am pentamak..dia kata tak cukup..sorg kena makan sebijik..eiiii..mcm JIN! sudahnya aku rebus 4 biji..kerat 2 jadi 8..amik la makan puas2!
up ngan drumet ayam..ni am bwk dr umah dia..
memang sesaja wat nasi lemak sbb pas solat leh qada' tido ...leh bangkit lewat sket...
takde ye..kul 9.40 pagi cmtu aku terkejut sbb ada org ketuk pintu blk ...meloncat bangun..rupanya acu sbb kwn dia dh beli tiket kul 11...tak ke kalut ko..dh la aku janji watkan dia sambal bilis tempe kering tu utk stok makan dia kt sana...haihhh...
sempat la aku wat..kul 10.15 cmtu setel..aku siap2 n antar dia kt TBS..
pas g TBS aku berdesup blk melati sbb antar mycinta g klinik sbb dia kena ketumbit lak dah..
pastu singgah umah jap sbb mycinta blh terlupa bawak suar pendek n jeans...sabo jela..merasa la pakai suar keje g sana sini kan...hehe
pastu g mymydin cari ikan nak wat asam pedas...blk ke PJ semula..
masa kt melati tu acu wassap kata kawan dia tak beli tiket pun..so tiket byk abis..kul 6.30 ptg br ada..
hoih..wat penat je aku terkejar2 antar dia td...
memikirkan lmbt lg..ada gak terfikir nk amik dia pastu kul 6 antar blk ke TBS...pastu pk lg skali takyah la sbb kul 6 tu sahih jem melampau sbb masing2 sibuk nk g bazar kan? so jgn cari pasal..
pastu mmg aku x senang dok gak la pk apa acu nk wat utk 6jam kt sana..
pastu dia kata dia tumpang naik keta kwn dia yg lain..so kul 5 cmtu dh bertolak..haihhh
tiketnyer? burn!!
sabo jela..

Sunday, June 21, 2015

2nd day buka posa @ PJ pula

plan last minit...sebab acu blk kan..sabtu dia dh nk blk johor semula..so nk juga bg dia merasa berbuka/bersahur ngan abah aku..
sian juga abah aku dok sorg2 kt PJ tu..ntah buka/sahur makan apa
ginila jd pompuan..merisau je kejenya...
so blk keje hari jumaat tu terus wassap adik2 aku suh bersiap cpt2..konon2 aku trn moto je terus jalan la ...walhal ngan baju2 aku lg tak pek2 nyer..hahhaaha..kul 6.40 br gerak ok..naik DUKE..jln clear ..sampai PJ around 710 or 715..sempat la acu grg kuih2 segera dulu utk alas perut smntara tgu aku setel masak..

wat sup ayam bersama kentang + carrot
grg talapia lagi half ngan ikan kembung rebus kegemaran abah aku
sambal cili kicap am tlg wat..aku ngarah je..hahaha..air panas pun dia wat
ada belen daging lamb beger kat umah aku..mycinta angkut gak..yg ni dia masak..dia bg nama lamb varuval..lantak! tapi licin ok..sabo jela
this is mine..ada belen sket mi tu kan..aku wat sup bebyk pastu tmbh je bebola n tauhu..hehe
lauk simple je tapi bebudak ni makan tak pandang kiri kanan..acu tu dah lega sket pas aku bg mkn ubat aritu...berkesan ubat tu nmpknya..
abah aku pun makan bertambah2 ...sampai mi aku pun dia songlap sket...sbb makan berteman kot..huhu

Saturday, June 20, 2015

menu buka posa - 1st day

kari daging pekat ngan kentang
kentang+bilis grg..sbnrnya nak disambalkan..tapi kemalasan pula..hahaha
ikan talapia sebelah
mycinta rajin pula menumbuk sambal belacan..
ni utk aku yg tak makan nasi..hehe
tak pegi bazar pun..stok kuih2 segera br refill aritu..so grg sajer
mycinta ada geng buka ari 1st tu..sbb acu balik..johor kan cuti sempena 1st ramadhan..untung btul! tapi acu kuar makan lambat sket..puas dok gendang pintu blk dia sbb dh azan tp x bangun2..smpai msj wassap antar berlambak2 baru dia balas kata demam...haihh
walopun adik...bkn anak..tp kerisauan ttp ada ye..aku suh bgn gak mandi pastu makan..ubat demam, selesema siap dh aku idang sama..sayang adik la katakan!

Friday, June 19, 2015

korg yg mana 1?

yg jenis takleh ngk apa yg ada dpn muka?
yg dok menghitung waktu?
yang camni? over sgt!
atau yg camni? hahaha..takleh bla btul!