Monday, September 30, 2013

nasi lemak..

nasi lemak kari n sambal sotong
kalo aku di PJ..abah aku salu ajak bfas di 1 kedai kegemarannyer
katanya sedap...
fine...aku pun layan je..
tapi aku suka nasi lemak tuang kari atasnya dan sambal sotong..nyumss
nasi lemak ni bolehla..masih jauh untuk memenuhi piawaian aku..hehe

Sunday, September 29, 2013

kau pergi jua..

masa ikut kitorang bercuti ke langkawi..tahun 2001
masa wedding aku..tu bukan cium tu..ntah apa dia bisik kat telinga aku..ngusik je keje nyer..heeh..tahun 2006
july 2013...b'day mycinta..beriya2 dia melayan mycinta borak pastu tetiba dia jerit.."surprise!!!" skali kek dah sampai belakang mycinta..happy sungguh dia
raya 2013...abah aku niat bagi suma adik badik nyer hamper raya..dia la salah sorg penerima..bukan main suka lagi..

how to start ek..
actually sejak aku updates dia dah sedar..tapi pastu aku terngiang2 kenapa dia hulurkan tangan kat aku..naper dia mengalirkan air mata...macam nak sampaikan sesuatu
aku idup dalam in-denial kata orang sejak itu
harapan aku tinggi untuk lihat dia sihat walopun sebenarnya kenyataan nyer aku tau itu mustahil
aku cuba positifkan diri n minda aku supaya dia terus ada bersama kami adik beradik..

tapi..walo camana penafian aku buat..tanggal 24 september bersamaan hari selasa..jam 4.20 petang..aku terkejut menerima panggilan itu..

abah : ita..
aku : ye..naper
abah : acik dah takde
aku : *tak dengar* apa??
abah : acik dah takde..acik besar baru kol abah ni
aku : *tak bercakap*...kelu..tak tau nak cakap apa
abah : hello..
aku : hmm...biler ?
abah : baru japni...takpela..nak cakap tu je..bagitau la yang lain..
aku : ok

lama aku termenung..macam tak percaya..
terasa darah panas menyirap naik ke kepala..mata...dan akhirnya gugur membasahi pipi..
menggigil tangan aku nak mendail nombor2 yang aku kenal..
rata2nya terkejut
bos aku datang tanya kenapa..aku takleh nak cakap...airmata je bercucuran,,
bos aku memahami dan suh balik je..

kul 5.50 petang aku kuar dari ofis..esoknya aku dah siap apply cuti untuk urusan selanjutnya
sampai di HKL jam 6.15...aku ke wad..tapi dimaklumkan jenazah ke bilik mayat..
aku ke situ..berjumpa ngan anak2 nyer..berpeluk2an la kami menangisi pemergian arwah yang dikasihi..
khidmat buat arwah yang terakhir aku tunaikan sebagai anak sedara yang paling rapat ngan arwah..aku tau rohnya pasti tersenyum melihat aku di situ..
air mata ku tahan supaya tidak menyakiti jasad itu..
tapi aku gagal dan aku ke tepi..
sudah urusan itu..beliau dikapankan..aku tidak dapat berlama memandangkan aku perlu mengambil abah, adik2 aku am dan acu di KL sentral..diri ku mohon berlalu..

jam 9.30 ...aku dimaklumkan jenazah telah disolatkan..jenazah dibawa pulang ke kampung halamannya di berjuntai bestari..
jam 10.30 ...telah selamat dikebumikan..tapi aku masih di dalam perjalanan ke sana selepas menjemput adik2ku..
aku dah melihat buat kali terakhir..aku tak sanggup melihatnya lagi...bimbang diri ku tak kuat..oleh itu aku redha kan urusan arwah selesai tanpa aku di situ..
dan lagu ini berkumandang...

Bukan Milik Kita – Sixth Sense

Ditinggalkan kehilangan
Bagian hidup kita
Tak usahlah kau tangisi takdir
Tak ada yang abadi di dunia ini
Semua pastikan kembali
Hidup ini sudah tertulis
Tenangkan jiwamu dan hatimu
Ikhlaskanlah relakanlah
Semua yang ada pasti kan pergi
Ikhlaskanlah relakanlah
Semua yang hidup pasti kan mati

Ikhlaskanlah relakanlah
Semua yang ada pasti kan pergi
Ikhlaskanlah relakanlah
Semua yang hidup pasti kan mati
Ikhlaskanlah relakanlah
Semua yang ada pasti kan pergi
Semua yang hidup pasti kan mati
Hidup bukan milik kita
Hidup bukan milik kita

hilang sudah pengganti arwah mak ku..
hilang sudah rakan / sahabat/ kawan/ tempat mengadu
hilang sudah tok nujum yang banyak menolong mencari barang aku yang hilang..hehe
hilang sudah si tukang mengusik yang menyakitkan hati
hilang sudah tok petua yang merapu
dan...hilang sudah tawa ilai ketika hari raya..kenduri kendara..

alfatihah buat :- 

ALLAHYARHAMAH INSHAH BINTI BAHARUDDIN 
(6 August 1964 - 24 September 2013)

semoga roh arwah acik aku ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan dicucuri rahmatNya
~amin~

Friday, September 27, 2013

makan..makan..makan lagii

dari kiri ke kanan => kuah kicap makan ngan ikan bakar, kailan ikan masin, ikan talang goreng with bawang, ulam timun n sambal tumis udang
ikan pari asam pedas with bendi..ni suma air tangan aku okkk..haha
akak aku datang terus rebus ubi...abah aku tanam sendiri tu ubi tu..
ikan jaket bakar n ayam bakar
ubi sira dah siap...tabur gula kat atas..nyumsssssss
ke PJ la destinasi mingguan aku
dok umah berdua pun bosan gak kan..so, meh la kita ke PJ nengok kucing n jenguk abah aku
pagi2 lagi dah kuar g bekfas n beli barang2 nak masak kat pasar PJ..
abah aku nak makan asam pedas ikan pari
akak aku 1st pun nak datang..tapi aku pesan siap2 jangan masak apa2...'it's my turn' kataku..haha
datang makan je..
nengok ubi sira tu macam tingin nak makan lagi la..huhu

Wednesday, September 25, 2013

lana, lulu n lili


aku angkut kucing lagi g PJ..
kali ni bukan orang buang kat depan umah aku
tapi tokcu aku lak bagi..kucing terbiar dekat umah dia
dia suh amik sebab katanya dah beranak itu ari
ingat nak amik anak2 je..tapi belum putus susu..adalah kesian
so, angkut skali maknya
ni suma aku yang bagi nama...maknya aku pggil LANA, 2 ekor tu betina..serupa dua2..aku panggil LULU n LILI..
biler panggil lulu je dua2 datang..lantak..mereka pun confuse..apatah lagi aku..hehe

Tuesday, September 24, 2013

kemaruk makan

KFC delivery

1 hari di ofis..

mars : kak ita...we all malas nak kuar..nak order KFC delivery je..nak chip-in tak?
aku : nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

dah..takyah komen
memang aku tengah kemaruk nak makan je ni
tak tau apa hal..haha

Sunday, September 22, 2013

sept babies

family members aku ramai yang lahir september..
oleh itu kitorg kumpul suma skali dan sambut..senang

hidang kat luar je u olss..best giler!
the cake..tu pun tercicir nama rania
aku n mycinta punya keje..sos tu kami buat sendiri
akak aku biasalah..tak abis2 puding dia
pencuci mulut
ikan pari masak asam rebus bendi
utk org tak makan nasi..aku la tu..remember?haha
menu sihat kena la ada..hehe
hati masak kicap..untuk bebudak tak makan pedas
sambal telo rebus
kangkung goreng belacan
ikan keli goreng bercili
mereka2 yang sambut b'day in sept..
bday boy dapat adiah beskal
atuk pun bagi adiah gak
muka orang2 yang penat..hehe
menantu kesayangan..temankan pak mertua makan..good boy!hahaa
ni cousin aku...kamal..pasni sahih muka dia je byk kt blog aku..sekrg dia rajin lepak ngan kami..ni masa kecik2 tak penah main pistol ke mal?haha
kami...acu balik gak cuti aritu..
family aku asyk makan2 je kan
ye..bagi kami makan itu kegembiraan...salah??

Saturday, September 21, 2013

ada orang open table..

ikan stim limau
balik dari wedding n nengok acik
eh..antara 2 event tu..sempat gak kitorang sggah umah adik ipar aku
dia wat housewarming..tapi tak dapat berlama2 sebab nak ke HKL
pastu adik aku roger

dia : korang balik ni g mana lak?
aku : g mana lak..balik, mandi, tido...zzzzzzzzzzzz
dia : jom g makan luar malam ni..aku banje..ko tlg inform suma
aku : wahhhhh..boleh2..aku inform suma sepantas kilat

orang kata musuh jangan dicari..rzki jangan ditolak
walopun adik badik tak cukup korum (sebab am takde..tu pun aku mms gambo makan..bg dia terliur kt sana..haha) tapi yang penting majoritinya ada..hehe

ni dia banje sebab ada sesi beramah mesra ngan seseorang..haha
ni la berita gembira itu..tunggu jela updates nanti k..
tak lama je lagi..:)

Friday, September 20, 2013

wedding @ TMCC

cupcake sebagai cenderahati
wedding wan n bella..we'r frens of bella..actually kitorg rapat ngan macik si bella..tp sebabkan family dorg yg ramah tamah.dah jadi macam sedara pulak..oleh itu, wedding dia kena wajib pegi la kan
apa2 pun posing dulu..sbnrnya tak janji pun pakai purple ni..dah nama nyer adik beradik kan..instinct tu kuat tul..hehe
my 1st sister with anak2
ni suaminyer keje..so, dorg tumpang keta aku la 
cik abg ni pas kawin memang tak suka sungguh nak bergambo
lauk pauk yang sedapp
kami adik beradik yang muka masing2 tak sama langsung tapi pangai lebih kurang...pantang nengok kamera!!haha
si adik n paklang nyer memang leh jadi bff
budak ni tengah tahan mata...
sambung lagi..actually pas wedding tu..kitorang g ICU,HKL lagi..alhamdulillah acik dah sedar n bukak mata..dia tak leh bercakap lagi tapi dia pegang tangan aku..ni gambo kelegaan sebab harapan untuk acik sembuh rasa mcm terbuka luas je..